Körülbelül 5-6 százaléknyit "húznak" a haláfából, vagyis még mindig ennyivel alacsonyabbak az árak az áfacsökkentés óta, de 12 százaléknyit elvitt az infláció, illetve a közúti árufuvarozás szigorodása és az üzemanyag-drágulás - közölte az InfoRádióval Lévai Ferenc, a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet szóvivője.
"Még szerencsés helyzetben is vagyunk, hogy még mindig tart az alacsony ár; ha mindent rá kellett volna tennünk az eredeti árakra, az katasztrofális lett volna" - tette hozzá Lévai Ferenc
Hogy idén megjelennek-e olyan tényezők, amelyek a 6-7 százalékot tovább apasztják, arról azt mondta, nem lehet kiszámítani a gázolaj árát, és a bérkényszerről, illetve a foglalkoztatás költségeiről sem tudni sokat.
"Ma már egy gépkocsivezető akkora úr, hogy azt el sem tudtuk volna képzelni tíz évvel ezelőtt; ma annak kell örülnünk, ha a 20-30 milliós autókat 8 osztállyal elviszi"
- vázolta az ágazati helyzetet a szakember.
A piacról szólva elárulta, a halé jó. "Az igényes fogyasztók egyre inkább érzik azt, hogy
minőséget kell enni, a mennyiséget már megesszük mindenből."
A haltermelés nő, exportra is jut, de februárban nem lehet megmondani azt, hogy hogyan maradnak meg a megőrzött százalékok. Lévai Ferenc óriási eredménynek tartja már önmagában azt is, hogy nem drágább a hal, mint két esztendeje.