eur:
410.64
usd:
393.87
bux:
0
2024. december 28. szombat Kamilla
Nyitókép: Pixabay

A fuvarozói érdekképviseletek 15-20 százalékos díjemelést sürgetnek

A fuvardíjak azonnali, 15-20 százalékos emelését javasolja a Magánvállalkozók Nemzeti Fuvarozó Ipartestülete és a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete - mondta az InfoRádiónak az MKFE megbízott főtitkára.

A Magyar Közúti Fuvarozók Egyesülete (MKFE) tagsága hosszú idő óta jelzi a egyesületünk felé azt, hogy a jelenlegi fuvardíjakon nem lehet kifizetődően működtetni a vállalkozásokat.

Olyan magas költségek rakódnak a tevékenységre, amelyeket ezidáig nem építettek be a fuvardíjakba

- mondta Árvay Tivadar, a Magyar Közúti Fuvarozók Egyesületének megbízott főtitkára.

A biztosítási díjak 3-4 szeresére nőttek, az üzemanyagárak megduplázódtak, az útdíjak folyamatosan emelkednek, a járműalkatrészek, a nemzetközi jogi környezetből fakadó plusz adminisztratív terhek és a munkabérek is jelentősen nőttek - tette hozzá.

Mint mondta,

az ellátási lánc biztonságos működéséhez, alkatrészutánpótláshoz meg kell emelni a fuvardíjakat.

A megbízott főtitkár példaként említette a szerelvények biztosítási díját, amely az évek során két-háromszázezer forintról a mai útviszonyok között már egymillió forintra körülire emelkedett.

Versenyképes munkabérek

"Nagyon dinamikus bérfejlődés tapasztalható az elmúlt időszakban az ágazatban. A kezdő nemzetközi gépkocsivezetők bére versenyképes bármilyen más kiemelt ágazat bérével.

5-600 ezer forintos bérekről beszélhetünk átlagosan az ágazatban, de ennél magasabb bérek is előfordulnak. További költségnövelő tényező az üzemanyagárak drasztikus emelkedése"

- mondta Árvay Tivadar.

Hozzátette azt is, hogy voltak kisebb mértékű díjkorrekciók a korábbi években is - ott volt mondjuk az útdíj bevezetése 2014-ben -, de ma már nem elegendőek a működéshez. Ezért jelentkezik most egy drasztikusnak tűnő 15-20%-os formában, mert egyszerre sok minden kumulálódott.

A következő néhány hónap fogja megindítani ezt a díjkorrekciós tárgyalási folyamatot,

enélkül sokan le fognak állni és áruhiány léphet fel, az ellátási rendszer kerülhet veszélybe

- összegzett a megbízott főtitkár.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Bejelentették a parlament végét Németországban, jöhet február 23-a

Bejelentették a parlament végét Németországban, jöhet február 23-a

Frank-Walter Steinmeier tartotta magát a kiszivárgott menetrendhez, és ennek megfelelően pénteken feloszlatta Bundestagot. Egyidejűleg hivatalosan is február 23-ra tűzte ki az előrehozott parlamenti választásokat. Az egyik döntés sem meglepetés, de az alkotmányban rögzítettek szerint szükség volt az államfő hivatalos nyilatkozatára.
VIDEÓ
Donald Trumpot saját szavazói oldozták fel, de 2025-ös verziója köszönőviszonyban sem lesz a korábbival

Donald Trumpot saját szavazói oldozták fel, de 2025-ös verziója köszönőviszonyban sem lesz a korábbival

A washingtoni Capitolium 2021. január 6-i ostroma után úgy tűnt, saját pártjában is kitaszítottá válhat Donald Trump, aki 2020-as választási veresége után csalást kiáltott. 2024 azonban Trump drámai és ellentmondásos visszatérésének éveként fog bevonulni a történelemkönyvekbe – nem véletlen, hogy a Time magazin 2016 után ismét az egykori ingatlanmágnást tette meg az év emberének, aki Ronald Reagan után második elnökként nemrég megkongathatta a Wall Street-i tőzsde nyitóharangját. Ám Trump első ciklusához képest jövőre komolyabb kihívásokkal fog szembenézni gazdasági, valamint bel- és külpolitikai fronton egyaránt, cserébe viszont a kormányában kisebb ellenállásba ütközhetnek a javaslatai hű szövetségeseinek és részletes terveiknek hála – bár ebből a szempontból a Kongresszus más tészta. Mi több, az amerikai gazdasági és médiaelit szintén másképp kezd viszonyulni hozzá, noha világszerte már többé-kevésbé kiismerték Trump működését, akit az örökségének bebiztosítása is foglalkoztathat második ciklusa során.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×