A Világgazdaság szerint a kgfb-díjak emelkedésével és a gépjárműállomány bővülésével öt év alatt 80 százalékkal nőtt az állam baleseti hozzájárulásból származó bevétele: a piaci várakozások szerint 2017 után eléri a 45 milliárd forintot, miközben 2013-as bevezetésekor még 25 milliárd forint sem volt. A cascónál kisebb mértékben nőtt a díjbevétel, ezért ott alig kétmilliárddal emelkedett a beszedett adó.
A lap szerint sokak szerint eljött az ideje annak, hogy a 30 százalékos kulcs csökkenjen, mert a casco biztosításokra 20, a lakossági vagyonbiztosításokra 10 százalékos kulcs vonatkozik. Ésszerű lenne a kulcsok harmonizálása 10 százalék körül. Ez egyfajta rezsicsökkentés lehetne, mert az állam adóbevételei nem csökkennének az eredetinél alacsonyabbra.
Egy másik érv szerint a baleseti adó egyfajta fogyasztáshoz tartozó közteher, így az áfánál magasabb mértékes nem indokolt.
A Nemzetgazdasági Minisztérium a lap megkeresésére ezt írta: a kormány minden adócsökkentési javaslatot megvizsgál és a költségvetés teherbíró képességére való tekintettel dönt.