eur:
411.61
usd:
394.82
bux:
85032.38
2025. január 21. kedd Ágnes
Átalakulóban az autósok szokásai

Átalakulóban az autósok szokásai

A 18-59 éves, autóval rendelkező, sztrádamatricát vásárló lakosság 30 százaléka választ valamilyen alternatív vásárlási módot a hagyományos, korábban megszokott benzinkúton történő matrica beszerzése helyett. A fogyasztók egyre inkább bíznak az online felületekben és a telefonos alkalmazásokban, még mindig a megszokás, a kényelem és a gyors ügyintézés a vezető döntési tényezők az útdíj vásárlás során – derül ki egy kutatásból.

Fokozatosan kezdenek átalakulni az autópálya matrica vásárlási szokásaink – derül ki az OTP Mobil és az NRC közösen végzett, a hazai fogyasztói szokásokat vizsgáló kutatásából. Az adatokból kirajzolódik, hogy a 18-59 éves, személygépjárművel rendelkező, autópálya matrica vásárló lakosság 30 százaléka választ valamilyen alternatív módot a vinyetták beszerzésére. Az elmozdulás oka abban rejlik, hogy a hazai autósok kezdik felfedezni az online vagy mobilon történő vásárlás előnyeit.

Továbbra is a kényelem és a gyorsaság az elsődleges döntési szempontok, amelyeket a matricavásárlók figyelembe vesznek, az elektronikus úton vásárlók 69 százaléka vélekedik így. Ezt követi a vásárlási folyamat egyszerűsége, amit az elektronikus úton vásárlók 66 százaléka megjelölt. Az elmúlt egy évben 23 százalékról, 36 százalékra növekedett azok száma, akik megbízhatónak tartják az online vagy mobilon történő vásárlást.

Nem történt változás a fogyasztói attitűdben a vásárlás idejét illetőleg a 2017-es adatokhoz képest, ugyanis a megkérdezettek 42 százaléka továbbra sem tervez előre, ha az útdíjak megvásárlásáról van szó, jellemzően percekkel az utazás előtt szerzik be a matricát.

A fogyasztók többnyire a tíz napos és a havi országos matricákat veszik meg az utolsó pillanatokban,

míg az aktuális éves, megyei, illetve országos útdíjakat inkább az év elején vásárolják meg.

A 2018-ban megkérdezettek között nőtt azok száma, akik okostelefonjuk segítségével, applikáción keresztül vesznek autópálya matricát. Jellemzően

a férfiak körében népszerű ez a vásárlási mód,

az adatok tanúsága szerint az applikációval matricát beszerzők közel háromnegyede férfi. Életkor tekintetében a 18-39 éves korosztály használja okostelefonját útdíj vásárlásra, a válaszadók 63 százaléka érkezik ebből az életkori csoportból.

„Csak az év utolsó hónapjában közel 18 ezer matricát vásároltak a Simple alkalmazáson keresztül. A kedvező értékesítési eredmények egyik jól érzékelhető oka, hogy folyamatosan növekszik a mobilos vásárlásba vetett bizalom a fogyasztók körében” – mondta el Benyó Péter, az OTP Mobil ügyvezető igazgatója.

A gépjárművezetőknek már csak pár napjuk maradt arra, hogy megvásárolják az idei évre érvényes matricájukat, hiszen a 2017-es évre vásárolt éves vignetták érvényessége január 31-ig tart.

Címlapról ajánljuk
Csizmazia Gábor az Arénában Donald Trump embereiről, terveiről és a furkósbotjáról

Csizmazia Gábor az Arénában Donald Trump embereiről, terveiről és a furkósbotjáról

Donald Trump elnöki beiktatása után a Magyarország és Európa számára különösen fontos kérdésekről, jogszabályalkotásról, a NATO-ról és sok minden egyébről beszélt Csizmazia Gábor, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézetének tudományos munkatársa az InfoRádió Aréna című műsorában.

Fico–Orbán találkozó: bejelentették, Magyarország segíti ki Szlovákiát

A Török Áramlaton keresztüli, kitárgyalt többletkapacitás épp annyi, amennyire most Szlovákiának szüksége van, úgyhogy meg is kapja. Ukrajna pedig számíthat ellenlépésekre azért, mert leállította területén keresztül az orosz gáz továbbítását - derült ki a két miniszterelnök kedd délutáni sajtótájékoztatóján.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.01.22. szerda, 18:00
Varga-Bajusz Veronika
a Kulturális és Innovációs Minisztérium felsőoktatásért, szak- és felnőttképzésért, fiatalokért felelős államtitkára
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×