Infostart.hu
eur:
381.86
usd:
327.7
bux:
109447.22
2025. december 5. péntek Vilma
Új autó gyártásába kezd a győri Audi

Új autó gyártásába kezd a győri Audi

Jelentős fejlesztésekre készülnek a magyarországi autógyártók: a győri Audi megkezdi a Q3, a márka egyik húzó ­modelljének előállítását, a Mercedes új üzem építésével jelentősen növeli jelenlegi kapacitását. A Suzuki továbbra is Esztergomban gyártja a honi újautópiac legkedveltebb modelljét, a Vitarát.

Az Audi Hungaria ebben az évben megkezdi kompakt SUV modelljének, a Q3-nak a gyártását. Az új típus beindításához tavaly egy 90 ezer négyzetméteres üzemet építettek fel, ahol 700 robot támogatja majd az emberi munkát – írja a Magyar Idők. 

A Q3-ast Európában eddig a spanyolországi Martorellben gyártották. Az Audi tavaly nagyjából annyi autót és motort gyártott Győrben, mint az azt megelőző esztendőben, de idén jelentős kapacitásnövekedés várható, hiszen a Q3 megérkezése mellett a villanymotorgyártást is megkezdik az üzemben.

Ez az év a Mercedes kecskeméti autógyárában is a fejlesztésé lesz: bővítik az üzemet, új gyárat építenek és további 2500 embernek adnak munkát. A meglévő telep bővítése 580 millió eurós beruházással történik, az új üzem pedig egymilliárd euróba kerül. A munkát idén kezdik meg, a legmodernebb, Ipar 4.0 technológiát képviseli, és új, korszerű logisztikai koncepciót valósít meg.

A munkaerő fejlesztésére számos erőfeszítést tett a vállalat 2017-ben. Novemberben kapták meg diplomájukat az első művezetők, és indul a Mercedes–Benz Academy is. Szeptembertől mintegy 250 fiatal vesz részt gyakorlati képzésben.

A Magyar Suzuki Zrt. a múlt évben 15 161 új autót értékesített idehaza, ezzel a piac 13,04 százalékát szerezte meg. A japán márka modelljei közül a Vitara volt a legnépszerűbb 22 százalék feletti részesedéssel, 8786 vásárló választotta. Az SX4 S–Cross modellből 3407 darab kelt el Magyarországon. A háromezer Suzuki-dolgozó mellett a beszállítói és márkakereskedői körrel együtt a Magyar Suzuki tízezernél több embert foglalkoztat.

Az Opel szentgotthárdi motorgyárával kapcsolatban egyelőre csak kérdőjeleket látni: a francia PSA-konszern tulajdonába került üzemben október-november folyamán két ütemben kétszáz (kölcsönzött) munkást küldtek el. Arról, hogy 2018-ban milyen tevékenységet terveznek a gyárban, hivatalos nyilatkozat nem született. Sajtóhírek láttak napvilágot arról, hogy a szlovákiai Trnavában lévő PSA-motorgyár bővítése helyett egy másik kelet-európai üzembe viszik a motorok gyártását, és ez lehet Szentgotthárd is.

Címlapról ajánljuk

Orbán Viktor péntek reggel: a következő napokban derül ki, hogy a háború továbbterjed a mi irányunkba vagy letekerik a lángját

A Kossuth rádióban kezdte pénteki munkanapját a miniszterelnök. Elmondta: ha a háborút a harctéren kell megoldani, a fenyegetettség nőni fog – fogalmazott. Beszélt az orosz energiától való függésünkről, a gyenge Európáról, a Tisza Párt állítólagos programjáról és a kettős állampolgárság népszavazásának évfordulójáról is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.05. péntek, 18:00
Bódis László
a Kulturális és Innovációs Minisztérium innovációért felelős helyettes államtitkára, a Nemzeti Innovációs Ügynökség vezérigazgatója
Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle

Kukásautó-kartellt csípett el a GVH, másfél milliárdos bírság lett belőle

Újabb nagy kartellügyet zárt le a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). Kukásautók és csatornatisztító járművek közbeszerzéseit egyeztették tiltott módon egyes gyártó cégek több éven keresztül. A kartellezésben érintett hét cég közül hatra szabott ki összesen közel 1,3 milliárd forint bírságot a GVH Versenytanácsa. Az érintett cégek egy kivételtől eltekintve együttműködtek a Versenyhatósággal és beismerték a jogsértéseket. Az ügyben rekord összegű, 270 millió forintos eljárási bírságot is kiszabott a GVH a helyszíni kutatás során beszerzett adatokhoz való hozzáférés akadályozása miatt.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×