Meg kéne drágítani az Euro 5-nél rosszabb környezetvédelmi besorolású, nyolc-tíz évnél idősebb használt autók behozatalát Magyarországra - mondta Gablini Gábor, a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetségének (Gémosz) elnöke. A szervezet tárgyal a kormánnyal, és talán a választások után konkrét lépések is jöhetnek. A cél nem az, hogy ellehetetlenítsék azokat az embereket, akik nem engedhetnek meg maguknak egy újabb autót, de muszáj alkalmazkodni a változó környezethez.
A levegő minősége egyre rosszabb a nagyvárosokban, egyre gyakoribbak lesznek az autókitiltások. Az nem megy, hogy engedjük beáramlani a régi környezetszennyező kocsikat, majd pedig kitiltjuk őket például Budapestről - tette hozzá az elnök. Mivel Európában egyre több város tervezi kitiltani a kormos dízeleket területétől, nem engedhetjük, hogy ez a 16-20 millió európai kocsi nyomott áron árassza el a magyar piacot - írja a napi.hu.
Bár az újautó-piac növekedése töretlen, a magyar márkakereskedők ugyanazokra a problémákra panaszkodnak, mint a gazdaság többi szereplője:
a munkaerőhiányra és a bérek emelésére.
Ezt támasztja alá az, hogy az idei forgalommal a 78 százalékuk elégedett, míg a kereskedések eredménye csak 56 százalék szerint kielégítő - áll abban a felmérésben, amelyet a Gémosz végzett tagjai körében.
A növekvő bérversenyt több mint háromnegyedük tartja problémának és a bér- és járulékterhek további csökkentését javasolják.
Magyarországon az idén nyári állapot szerint 688 szalonban, 399 telephelyen értékesítettek új autókat. Az eladások 2015-2017 között közel 38 százalékkal nőttek, míg a szalonok száma csupán 2,5 százalékkal emelkedett.