eur:
393.02
usd:
367.25
bux:
65939.26
2024. április 24. szerda György
Az autósok elmondták, mikor vennének elektromos autót

Az autósok elmondták, mikor vennének elektromos autót

Azok is elmondták tapasztalataikat, akik már villanyautóval közlekednek.

Az év végéig meghosszabbították a tisztán elektromos hajtású autók vásárlásának támogatási pályázatát. Az 1,5 millió forintos támogatás lehetősége eredetileg május elsején szűnt volna meg, ám az összesen 5 milliárd forintnyi keretösszegnek csak a töredékét hívták le: míg a keret több mint háromezer villanyautó támogatását teszi lehetővé, április végéig

csupán mintegy 230 pályázat érkezett. 

A Használtautó.hu legutóbbi kutatásában több mint ezer, az e-autók iránt érdeklődő felhasználóját kérdezte meg arról, hogy a milyen tapasztalatokkal, ismeretekkel, illetve tervekkel rendelkeznek a villanyautókkal kapcsolatban. 

A felmérés eredményei szerint a válaszadók a villanyautózás legfőbb előnyének sorrendben

  • az olcsó üzemeltetést,
  • a környezetbarát működést és
  • a kisebb meghibásodási lehetőséget tartották.

A legjelentősebb hátránynak a villanyautók iránt még csak érdeklődők leginkább (67%) a túl magas vételárat, míg az ilyen járművek tulajdonosai a töltési infrastruktúra hiányát (61%) találták. Az akkumulátor élettartamával kapcsolatos kétségek jóval nagyobbak azok körében, akik nem rendelkeznek villanyautóval. 

A felhasználók különösen vidéken tartják elégtelennek a töltőállomásokkal való ellátottságot: míg a fővárosban 5-ös skálán átlagosan 3,28-ra értékelték ezt a tényezőt, addig a vidéki helyzet 1,31-as átlagot kapott. Nem csoda, hogy a villanyautójukat 70 százaléknyian jellemzően otthon töltik fel, és töltéskor a tulajdonosok 71 százaléka többnyire megvárja, míg az autó teljesen feltölt.

„Jelenleg mindössze alig több mint 200 regisztrált töltőállomás van Magyarországon, ami kevesebb mint fele a Szlovákiában vagy Csehországban található 440-450-nak

– mondta Katona Mátyás, a Használtautó-csoport autós portálja, az Autonavigátor.hu főszerkesztője. – Ez a szám hamarosan megháromszorozódhat az önkormányzatoknak megítélt, összesen 409 töltőpontra szóló pályázati támogatás nyomán.” 

A villanyautót használók a leggyakoribb felmerülő problémaként

a hangtalan üzem miatt lecsökkent észlelhetőséget említették

(25 százalékukkal fordult már elő ilyesmi), míg az útközben bekövetkező lemerülés okozta bosszúságot 11 százalékuk tapasztalta már meg. A hideg időben, fagypont alatt bekövetkező hatótáv-csökkenést szinte mindegyikük észlelte már, ennek mértéke zömmel 10 és 40 százalék között alakult. 

A villanyautót vezetők 55 százaléka értékelte az ötös skálán legalább 4-essel a zöld rendszám motiváló erejét. Az ingyenes parkolás mellett ez olyan előnyöket biztosít, mint kedvezményes áramtarifa, illetve mentesülés a regisztrációs adó, a cégautóadó és a gépjárműadó fizetésétől.

A villanyautók tulajdonosai 59 százalékban biztosan, míg 18 százalékban nagy valószínűséggel állítják, hogy következő autójuk is elektromos meghajtású lesz. A bővülés jelenlegi ütemét látva azonban kétségesnek tűnik, hogy a kedvező folyamatok elegendőek lesznek-e néhány éven belül megsokszorozni az érdeklődők számát annak érdekében, hogy 2020-ra teljesüljön a Jedlik Ányos tervben szereplő 30 ezres villanyautó-állomány elérése - közölte a használtautó.hu.

Címlapról ajánljuk
Újabb őrizetbevétel Németországban: egy EP-képviselő asszisztense dolgozhatott Kínának

Újabb őrizetbevétel Németországban: egy EP-képviselő asszisztense dolgozhatott Kínának

Kína javára végzett kémtevékenység gyanújával vettek őrizetbe egy embert a karlsruhei szövetségi főügyész utasítására. Az eset különbözik a korábbi háromtól, ezúttal ugyanis egy parlamenti párt európai parlamenti képviselőjének legközelebbi munkatársáról van szó. Kína berlini nagykövetsége visszautasította a vádakat.

A lengyel álláspont egyértelmű: Oroszországnak stratégiai vereséget kell szenvednie Ukrajnában - szakértők az Arénában

A lengyelországi önkormányzati választások után mindkét politikai oldal győztesnek vallhatja magát – derült ki az InfoRádió Aréna című műsorában, amelynek Mitrovits Miklós történész és Dobrowiecki Péter, az MCC Magyar-Német Intézet kutatási vezetője, két Lengyelország-szakértő volt a vendége. A beszélgetésben szó esett Donald Tusk Európa-politikájáról és Jaroslaw Kaczynski utódlásának kérdéséről is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.24. szerda, 18:00
Isépy Tamás a Századvég makrogazdasági üzletág vezetője
Madár István a Portfolio vezető elemzője
Jelentési nagyüzem a tőzsdéken, a Teslára szegeződnek a szemek

Jelentési nagyüzem a tőzsdéken, a Teslára szegeződnek a szemek

Hangulatjavulással indult a hét a tőzsdéken, tegnap világszerte felpattantak a tőzsdék a korábbi hetekben tapasztalt esés után. A momentum a mai nap kitartott, Ázsiában nagyrészt emelkedtek a vezető részvényindex és Európában is határozott emelkedést lehet látni, valamint az USA-ban is folytatódott az erősödés. Közben felpörögtek az események mind makrogazdasági, mind gyorsjelentési fronton: itthon az MNB kamatdöntést tartott, és a nap folyamán sorban érkeztek a BMI adatok Európából és az Egyesült Államokból; közben a befektetők a vállalati gyorsjelentésekre figyelnek, a Spotify árfolyama például nagyot ugrott a vártnál jobb eredmények után, de a zárás után érkezik majd a Tesla is, amelyről még a jelentést megelőzően technikai elemzést készítettünk.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×