INFORÁDIÓ
2021. szeptember 21. kedd
Máté, Mirella

e-autó

villanyautó

autó

közlekedés

felmérés

Az autósok elmondták, mikor vennének elektromos autót

Az autósok elmondták, mikor vennének elektromos autót

InfoRádió

Azok is elmondták tapasztalataikat, akik már villanyautóval közlekednek.

Az év végéig meghosszabbították a tisztán elektromos hajtású autók vásárlásának támogatási pályázatát. Az 1,5 millió forintos támogatás lehetősége eredetileg május elsején szűnt volna meg, ám az összesen 5 milliárd forintnyi keretösszegnek csak a töredékét hívták le: míg a keret több mint háromezer villanyautó támogatását teszi lehetővé, április végéig

csupán mintegy 230 pályázat érkezett. 

A Használtautó.hu legutóbbi kutatásában több mint ezer, az e-autók iránt érdeklődő felhasználóját kérdezte meg arról, hogy a milyen tapasztalatokkal, ismeretekkel, illetve tervekkel rendelkeznek a villanyautókkal kapcsolatban. 

A felmérés eredményei szerint a válaszadók a villanyautózás legfőbb előnyének sorrendben

  • az olcsó üzemeltetést,
  • a környezetbarát működést és
  • a kisebb meghibásodási lehetőséget tartották.

A legjelentősebb hátránynak a villanyautók iránt még csak érdeklődők leginkább (67%) a túl magas vételárat, míg az ilyen járművek tulajdonosai a töltési infrastruktúra hiányát (61%) találták. Az akkumulátor élettartamával kapcsolatos kétségek jóval nagyobbak azok körében, akik nem rendelkeznek villanyautóval. 

A felhasználók különösen vidéken tartják elégtelennek a töltőállomásokkal való ellátottságot: míg a fővárosban 5-ös skálán átlagosan 3,28-ra értékelték ezt a tényezőt, addig a vidéki helyzet 1,31-as átlagot kapott. Nem csoda, hogy a villanyautójukat 70 százaléknyian jellemzően otthon töltik fel, és töltéskor a tulajdonosok 71 százaléka többnyire megvárja, míg az autó teljesen feltölt.

„Jelenleg mindössze alig több mint 200 regisztrált töltőállomás van Magyarországon, ami kevesebb mint fele a Szlovákiában vagy Csehországban található 440-450-nak

– mondta Katona Mátyás, a Használtautó-csoport autós portálja, az Autonavigátor.hu főszerkesztője. – Ez a szám hamarosan megháromszorozódhat az önkormányzatoknak megítélt, összesen 409 töltőpontra szóló pályázati támogatás nyomán.” 

A villanyautót használók a leggyakoribb felmerülő problémaként

a hangtalan üzem miatt lecsökkent észlelhetőséget említették

(25 százalékukkal fordult már elő ilyesmi), míg az útközben bekövetkező lemerülés okozta bosszúságot 11 százalékuk tapasztalta már meg. A hideg időben, fagypont alatt bekövetkező hatótáv-csökkenést szinte mindegyikük észlelte már, ennek mértéke zömmel 10 és 40 százalék között alakult. 

A villanyautót vezetők 55 százaléka értékelte az ötös skálán legalább 4-essel a zöld rendszám motiváló erejét. Az ingyenes parkolás mellett ez olyan előnyöket biztosít, mint kedvezményes áramtarifa, illetve mentesülés a regisztrációs adó, a cégautóadó és a gépjárműadó fizetésétől.

A villanyautók tulajdonosai 59 százalékban biztosan, míg 18 százalékban nagy valószínűséggel állítják, hogy következő autójuk is elektromos meghajtású lesz. A bővülés jelenlegi ütemét látva azonban kétségesnek tűnik, hogy a kedvező folyamatok elegendőek lesznek-e néhány éven belül megsokszorozni az érdeklődők számát annak érdekében, hogy 2020-ra teljesüljön a Jedlik Ányos tervben szereplő 30 ezres villanyautó-állomány elérése - közölte a használtautó.hu.

A címlapról ajánljuk

×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018