Fontos ugyanakkor hangsúlyozni, hogy ezek a lépések a legtöbb esetben az autómentes közlekedéshez szükséges infrastruktúra dinamikus fejlesztésével párhuzamosan valósulnak meg - írja a portfolio.hu a World Economic Forum összeállítása alapján.
Példának hozzák Spanyolország fővárosát, Madridot, ahol a központ 500 hektáros területéről tiltanák ki a járműveket 2020-ra. A városvezetők úgy szabnák át Madrid 24 legforgalmasabb utcáját, hogy ott csak a gyalogosok közlekedhessenek majd.
Madrid is egyike volt egyébként annak a négy nagyvárosnak, amely tavaly decemberben aláírta azt a nyilatkozatot, amely értelmében kitiltanák a dízel autókat a városból 2025-ig.
Ugyanígy tett Párizs is. A francia főváros egyébként az elmúlt években egyre keményebb lépéseket vezetett be annak érdekében, hogy csökkenjen gépjárművek által okozott károsanyag-kibocsátás és a légszennyezés. 2016 júliusa óta az 1997 előtt gyártott autók, illetve a 16 évnél öregebb motorok nem közlekedhetnek hétköznap, azoknak a tulajdonosoknak, akik megszegik a szabályt, büntetést kell fizetniük.
A görög főváros, Athén vezetése is aláírta azt a nyilatkozatot, amely 2025-ig kitiltaná a dízel autókat és tehergépjárműveket az utakról, és így tettek Mexikóvárosban is.
London még ennél is többet vállalt, ők 2020-ig, vagyis három éven belül kitiltanák a dízeleket. A belvárosban itt 2003. február 17-én már bevezették a "dugódíjat", majd a díjfizetési kötelezettséget 2007. február 19-én nyugati irányba is kiterjesztették.
Szintén sokat tesznek az autók visszaszorításáért és így a levegőminőség javításáért Oslóban, Koppenhágában és Hamburgban is.