Infostart.hu
eur:
382.2
usd:
328.23
bux:
108922.07
2025. december 7. vasárnap Ambrus

Betiltatná az öreg autók behozatalát a szakszövetségek

A Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) azt szeretné elérni, hogy csak 8 évnél fiatalabb autókat hozzanak be az országba.

A két szakmai szervezet közös közleménye szerint az új autók piaca 2013 és 2015 között 37 százalékkal bővült, ám ezzel párhuzamosan a külföldről behozott autók száma 74 százalékkal nőtt, az importból származó autók átlagéletkora pedig eléri a 11 évet.

A lízingszövetség és a Gémosz szerint a külföldről behozott használt autók esetében meg kellene követelni legalább az Euro 4-es, azaz a magyar szabályok szerint legalább 9-es környezetvédelmi osztályjelzést is. Míg 2013-ban 56 200 új autó talált gazdára, 2014-ben már 67 500-at adtak el a kereskedők, tavaly pedig 77 200-at. Eközben 2013-ban 70 700, 2014-ben 96 700, 2015-ben pedig 122 600 használt autót helyeztek forgalomba.

A lízingszövetség és a Gémosz szerint a használt autók importjának növekedése kedvezőtlen tendencia, hiszen az autók átlagéletkora magas, sok használt autó előélete sem "garantált", számos autónál tekerik vissza az órát, ráadásul több használtautó-importtal foglalkozó cégnél felmerül a visszaélés gyanúja is.

"Rontja az összképet, hogy a behozott használt autók 34 százaléka 11-15 éves, 25 százalékát pedig 16 évnél is régebben gyártották, ezek a modellek ma már korszerűtlenek" - mondta Tekse Kálmán, a Magyar Lízingszövetség alelnöke a közlemény szerint.

"A korszerűtlen, alacsony áron behozott használt autók konkurenciát jelentenek az új autók piacának, pedig a vásárlók számára ezek a sok esetben ismeretlen előéletű, 10-20 éves személygépkocsik már rövidebb távon is jelentős kiadást jelenthetnek a meghibásodások miatt" - fogalmazott az alelnök.

Gablini Gábor, a Gémosz elnöke kiemelte: "nagyon sok külföldről öreg autókat behozó kereskedő tűnik el egyik pillanatról a másikra, ráadásul a használtautó-import közel háromnegyedét ők intézik a Gémosz becslése szerint." Sok olyan autó kerül a magyar piacra, melyeket a nyugati országokban környezetvédelmi szempontok miatt már megsemmisítenének - tette hozzá.

"Egy korszerű, tiszta előéletű, rendszeresen szervizelt, Magyarországon használt autó biztosabb megoldást jelent az autóvásárlóknak, és hosszabb távon a vásárláskori magasabb ár a fenntartási költségeken keresztül megtérülhet" - mondta Tekse Kálmán.

Címlapról ajánljuk
Herendi Gábor: a Szenvedélyes nők jobban sikerült, mint a Futni mentem

Herendi Gábor: a Szenvedélyes nők jobban sikerült, mint a Futni mentem

Már mozikban Herendi Gábor új filmje, a Szenvedélyes nők - ami csakúgy mint előző filmje, a Futni mentem egy nagysikerű cseh film remake változata. A filmzene a tavaly tragikusan elhunyt Tompos Kátya szerzeményein alapszik – mondta az InfoRádióban a film rendezője. Herendi Gábor reméli, hogy az ismét állami támogatás nélkül készült új filmje sikeres lesz a magyar nézők között, ami további független alkotások lehetőségét is segítené.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.08. hétfő, 18:00
Szlávik János
a Dél-Pesti Centrumkórház infektológiai osztályának vezetője
Véget ér a Fed szigorítása: új korszak jön a részvény- és devizapiacokon?

Véget ér a Fed szigorítása: új korszak jön a részvény- és devizapiacokon?

2025 októberében a Fed bejelentette, hogy decemberben leállítja a mennyiségi szigorítást. Ezzel véget ér az a két és fél évig tartó időszak, amelynek során az amerikai jegybank havonta több tízmilliárd dollárral csökkentette a mérlegét, hogy visszafogja a gazdaság túlfűtöttségét és letörje a 2022-ben kialakult inflációs hullámot. Ez új piaci környezetet teremthet a részvény-, kötvény- és devizapiacok számára. A fenti változások nyomán cikkünkben azt vizsgáljuk meg, hogyan alakultak a hozamok különböző piaci környezetben a részvénypiacokon (S&P 500, Nasdaq), valamint a devizapiacon (dollárindex, EUR/HUF).

EZT OLVASTA MÁR?
×
2025. december 7. 12:50
×
×
×
×