Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János

Négy kiemelt közlekedési nagyberuházást hagyott jóvá a kormány

Négy, egyenként több tízmilliárd forint összértékű közlekedési beruházás támogatási szerződésének megkötését hagyta jóvá a kormány, és kiemelt projektté minősítette ezeket - az erről szóló kormányhatározat a Magyar Közlöny szerdai számában jelent meg.

A határozat a Közlekedési Operatív Program akciótervében a kiemelt projektek közé sorolta az M0 gyorsforgalmi út déli szektor rekonstrukciója kivitelezési munkáit az M6-os autópálya és az 51-es főút közötti szakaszán. A bruttó 27,6 milliárd forintból 100 százalékos uniós támogatással megvalósuló rekonstrukció tartalmazza a régi aszfaltos útpálya burkolatának - az M0-M6 csomópontban megépült betonos szakasz kivételével - betonburkolattá átépítését, teljes felújítását. A munkák részét képezi a szakaszra eső műtárgyak feltartó szerkezetének szükség szerinti erősítése, cseréje.

A kormány határozata jóváhagyta a Budapest-Lőkösháza vasútvonal rekonstrukciója III/1-es ütem kivitelezés, Békéscsaba állomás pályaépítés és Gyoma - Békéscsaba vonalszakasz új elektronikus biztosítóberendezés építése című pályázat támogatási szerződésének megkötését. A projekt a már folyamatban lévő 32 kilométeres vasúti pályaszakasz átépítéséhez kapcsolódó biztosítóberendezés kiépítését, valamint Békéscsaba állomás teljes körű átépítését tartalmazza, a beruházás értéke nettó 48,1 milliárd forint.

Megvalósulhat a Ferencváros "C" elágazás - Lőkösháza ETCS 2 (European Train Control System - Egységes Európai Vonatbefolyásoló Rendszer) telepítés kivitelezése című, nettó 21,4 milliárd forintos nagyprojekt is, amely 225 kilométer hosszon a vasúti forgalom biztonságát garantáló úgynevezett vonatbefolyásolási berendezés telepítését foglalja magában.

Összesen 42,7 milliárd forint értékben valósulhat meg a budapesti villamos és trolibusz járműfejlesztés első üteme. A járműállomány beszerzését célzó projekt 37 új, alacsonypadlós villamos, valamint 24 új, energiahatékony, alacsonypadlós csuklós trolibusz beszerzését tartalmazza, továbbá három villamos kocsiszín - a Hungária, a Száva és a Budafok - fejlesztését, a karbantartási kapacitások megteremtését, illetve a peronok akadálymentesítését - olvasható a Magyar Közlönyben.

Címlapról ajánljuk
Ilyen volt a világ 2025-ben
Háború, halál, béke

Ilyen volt a világ 2025-ben

2025-ben egy hosszú ideje óta tartó háborút sikerült befagyasztani, egy másik azonban – a béketervek ellenére – még a fegyverszünetig sem jutott. Körképünkben nem csak a világpolitikát meghatározó fegyveres konfliktusokat, de az év más fontos nemzetközi történéseit is áttekintjük.

Inváziós fajok támadása: durva következménye lesz, ha csak akkor cselekszünk, amikor már ég a ház

Amikor egy idegen állat- vagy növényfaj megtelepszik Magyarországon, hajlamosak vagyunk csak ökológiai problémaként gondolni rá, pedig a számlát nem a természet, hanem a gazdaság fizeti. Fertő Imre, a Budapesti Corvinus Egyetem Fenntartható Fejlődés Intézetének professzora az InfoRádióban azt mondta, az igazi veszteség sokszor olyan „láthatatlan” tételekben rejlik, mint a romló vízminőség vagy az eltűnő fajok, ezért fontos a minél gyorsabb cselekvés, továbbá mérsékelni kell az okozott károkat, negatív hatásokat.
VIDEÓ
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×