eur:
385.98
usd:
355.21
bux:
0
2024. május 20. hétfő Bernát, Felícia

Mennyire fontos a saját autó?

Az autósok több mint 80 százaléka fontosnak tartja, hogy legyen saját tulajdonú gépkocsija, azonban rendkívül kis százalékuk tekint úgy gépjárművére, mint státuszszimbólumra - derül ki a Continental közelmúltban készített nemzetközi felméréséből, amelyet többek között francia, kínai, amerikai és német gépkocsi-tulajdonosok körében végeztek.

A kutatás négy kontinensen - Európában, Ázsiában, Észak-Amerikában és Dél-Amerikában - zajlott, készítői pedig különböző világvárosokban élő, 18-35 év közötti fiatal felnőtteket kérdeztek meg autóhasználati szokásaikról. Minden városban 1000 telefonos interjúval és több mint 500 online kérdőív segítségével vizsgálták a sofőrök szokásait, valamint viszonyukat autóikhoz. Ezen felül városonként 500 fiatal véleményét is megkérdezték az autózással kapcsolatos elvárásaikról és várakozásaikról. A válaszadók olyan metropoliszokban éltek, mint Sao Paulo, Szingapúr, Párizs, Moszkva, Los Angeles vagy Berlin.

Németországban (82 százalék), Kínában (80 százalék), az USA-ban (83 százalék) és Franciaországban (82 százalék) az autósok többsége fontosnak jelölte meg, hogy rendelkezzen saját tulajdonú gépjárművel. Ugyanakkor csak a válaszadók kisebb része tekinti prioritásnak, hogy kocsija lehetőleg drága, márkás, státuszszimbólumnak számító típus legyen. A legkevesebben Németországban (14 százalék), a legtöbben pedig Kínában (59 százalék) tartják fontosnak, hogy autójukkal irigységet keltsenek másokban. Az európaiak közül a franciák (36 százalék) számára a legfontosabb, hogy olyan járművel közlekedjenek, amelyet csak kevesen tudnak megfizetni.

A tanulmány készítői kíváncsiak voltak arra is, hogy a világvárosokban élők milyen gyakran használják gépjárműveiket, illetve hogy képesek lennének-e feladni az autózás adta kényelmet. A válaszokból kiderül, hogy többségüknek fontos a rendszeres használat. A megkérdezetteknek egy hatfokú skálán (ahol 1-es a "teljesen igaz", 6-os pedig a "nem teljesen igaz") kellett megjelölniük a mindennapi autóhasználat fontosságát. A legtöbben Los Angelesben és Sao Paulóban vélik úgy, hogy nem tudják nélkülözni a személygépjárművet, mint közlekedési eszközt, viszont a berliniek, a hamburgiak, illetve a párizsiak miden további nélkül megoldanák mindennapjaikat autó nélkül. A kutatás során az amerikai és a német sofőrök körében azt is részletesen vizsgálták, hogy mennyi idő telik el az egyes utazások között.

A felmérés szerint tíz autóból kilenc kevesebbet tesz meg naponta 100 km-nél, az autók 40 százalék-át pedig nem is használták a felmérés napján. A legtöbben naponta összesen 10-25 km megtételére használják kocsijukat, ugyanakkor a felmérésben résztvevők jelentős hányada (20-25 százalék-a) többet autózik naponta 25-30 km-nél. Az ennél többet vezetők aránya azonban már jóval kevesebb, amit jól érzékeltet az is, hogy a válaszadók kevesebb mint 10 százalék-a vallott úgy, hogy 50-75 km-nél többet tesz meg naponta. A két ország berendezkedéséből fakadóan a németek inkább rövidebb távra, az amerikaiak pedig nagyobb távolságra ülnek autóba. A tanulmány fényt derített arra is, hogy az autók a legtöbb használaton kívüli időt otthon töltik el (40 százalék). Emellett szintén sok időre maradnak használaton kívül a munkahelyen: a németek 14 százalék-a legalább 7 órára, az amerikaiak 10 százalék-a pedig 6,5 fél órára hagyja egyedül autóját. Vásárlás okán is rendszeresen autóba ülnek Amerikában és Németországban egyaránt, ekkor az amerikaiak legalább egy órára hagyják egyedül az autót, a németek pedig fél órára.

Az autóhasználati szokások mellett a tanulmány a városi közlekedés jövőjét vizsgálva arra is kereste a választ, hogy a világvárosok lakói hajlandóak lennének-e hosszabb időre, vagy akár örökre feladni az autózást. A kérdéssel kapcsolatban a berlini autósok 14 százalék-a nyilatkozott úgy, hogy képes lenne mindörökre felhagyni az autózással, 17 százalékuk pedig sohasem kísérelné meg ezt a fajta kényelmet eldobni magától. A nagy többség legalább megpróbálná, ugyanis ezt a választ a németek 57 százalék-a jelölte meg. Moszkvában pedig a felmérésben résztvevők 60 százalék-a nem zárkózik el attól, hogy az autózás helyett másfajta közlekedési módot részesítsen előnyben. A legkevesebben, mindössze 47 százaléknyian nyilatkoztak úgy Sao Paulóban, hogy legalább egyszer kipróbálnák, milyen gépkocsi nélkül élni.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Szakértő: észbontó tempóval csapódhatott a szállodahajóba a motorcsónak
Verőcei tragédia

Szakértő: észbontó tempóval csapódhatott a szállodahajóba a motorcsónak

A kishajót egy 190 lóerős motor hajtotta, ebből és a "nagy csattanásból" arra lehet következtetni, hogy erős volt a tempó - no meg a motorcsónak sérülései is ezt támaszthatják majd alá a Mahosz szóvivője szerint. A szállodahajó kapitánya segítség elmulasztása miatt őrizetben van.

Megrendítő vallomások a színészlegendától – könyv Benedek Miklósról

A Nemzet Színésze zárkózott ember hírében állt, idősebb korára azonban feloldódott, és megannyi sikeres szerep után a legnagyobb kihívással birkózott meg: saját magáról mesélt életrajzi könyvében, melynek megjelenését nem érhette meg, ugyanis január 9-én elhunyt. A könyv megírásában egy régi jó barát, Vajda Katalin volt a segítségére, akinek köszönhetően egy mellbe vágóan őszinte vallomást olvashatunk.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.21. kedd, 18:00
Rigó Csaba Balázs
a Gazdasági Versenyhivatal elnöke
EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. május 20. 07:45
×
×
×
×