eur:
391.17
usd:
365.5
bux:
68106.69
2024. április 30. kedd Katalin, Kitti

Tévhitek a kötelező biztosítások körül

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségek (FBAMSZ) tapasztalatai szerint az idén sokkal bizonytalanabbak az ügyfelek a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási kampányban, mint korábban, a baleseti adó körüli kérdések miatt sokan kivárnak, de a korábban elképzelhetetlenül alacsony díjak miatt is egyre több ügyfél fordul kétségeivel a szövetséghez - közölte Papp Lajos, a szervezet elnöke.

Ellentétben a felfokozott várakozásokkal, csendesen indult a kötelezőkampány a biztosítóváltás szempontjából: az alkuszszövetség tagjaitól és a biztosítóktól származó információk alapján a váltók száma az első hét után elmarad a tavaly ilyenkor mért adatoktól. Ebből még korai volna a kampány egészére vonatkozó következtetéseket levonni, hiszen a két évvel ezelőtti, minden rekordot megdöntő kampányidőszak is hasonlóan csekély intenzitással indult - olvasható az FBAMSZ közleményében.

Papp Lajos szerint idén érezhetően sokkal tétovábbak az ügyfelek Egyrészt a baleseti adó körüli bizonytalanság miatt érzik úgy sokan, hogy érdemes még várniuk, másrészt a korábban elképzelhetetlenül alacsony díjak miatt is egyre több ügyfél kérdezi meg tőlünk, hogy mennyire vehető komolyan egy, sokszor mélyen évi tízezer forint alatt megköthető kötelezőbiztosítás - fejtette ki.

A kampány során számos tévhit és félremagyarázás is napvilágot látott. A FBAMSZ ide sorolja például azt, hogy a kampány hosszú évekre eldöntheti, az ügyfelek melyik biztosítónál maradnak. Ezzel szemben az ügyfeleknek minden biztosítási évforduló esetén lehetőségük lesz választani a biztosítók ajánlatai között - hangsúlyozzák.

Azt is tévhitnek nevezik, hogy a kedvezmények és a kapcsolt biztosítási szolgáltatások egyértelműen kiválaszthatók lennének minden tarifáló programban. A biztosítók bonyolult kedvezményrendszerét egy, az összehasonlíthatóság miatt óhatatlanul egyszerűsítésre kényszerülő online tarifáló program teljes egészében nem képes bemutatni, ezért az, aki teljes részletességgel meg kívánja ismerni a lehetőségeit, célszerű ha egyedileg, személyesen vagy telefonon is érdeklődik egy alkuszcégnél - fogalmaznak. Itt olyan további fontos információhoz is hozzájut az érdeklődő, mint például a kiválasztani kívánt biztosító adminisztratív felkészültsége, vagy éppen a kárszolgáltatásának színvonala - jegyzik meg.

A közlemény szerint az sem felel meg a valóságnak, hogy az internetes alkuszok kedvezőbb díjakat kínálnak, mint az alkuszi ügyfélszolgálatok és irodák. A kötelező biztosításoknak az egyes alkuszok által kínált számítása ugyanis a biztosítók által hivatalosan meghirdetett tarifákon alapul.

Ugyancsak tévhit, hogy az idei kötelezőváltáskor már sokkal egyszerűbb a bónusz-málusz besorolások átvezetése mint korábban. Az egységes ügyfél-azonosító híján ugyanis az adatfeltöltés és az adatok kinyerése is nehézségekbe ütközik. Az új rendszer pedig már nem ad lehetőséget a biztosítók közti közvetlen adatcserére.

A szövetség szerint a probléma súlyát jelzi, hogy óvatos becslések szerint százezer olyan gyanútlan ügyfél is lehet, akinek valamelyik személyi adata eltér a különböző adatbázisokban, ami megakadályozza a kártörténeti adatok lehívását.

Az FBAMSZ közölte azt is, mivel a jogszabály 60 nap után kötelezi a biztosítót az ügyfél - az adott évben végleges - kártörténeti besorolására, ami egyéb adat híján csak A0 lehet, könnyű kifutni a rendelkezésre álló időből. Főleg, ha az ügyfél a problémáról csak az utolsó egy-két hétben értesül.

Hanganyag: Panulin Ildikó

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.30. kedd, 18:00
Szánthó Miklós
az Alapjogokért Központ főigazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×