Rossz hírt jelent a gépjármű-kereskedőknek az az elemzés, amelyet kormányszóvivői tájékoztatón ismertetett a válságkezeléssel megbízott kormánybiztos. Tukacs István közölte: a Magyarországon értékesített gépjárművek csupán 10 százaléka hazai gyártású, ezért egy támogatási rendszer bevezetése esetén az importot is támogatnák.
A kormánybiztos hozzátette: a beavatkozás az árakat is emelné, és egyáltalán nem lenne nullszaldós a költségvetésre nézve, ráadásul elsősorban a kereskedőknek kedvezne, nem a gyártóknak.
Igaz, a magyarországi jármű- és alkatrészgyártás támogatása más intézkedésekben már megvalósult; Tukacs István példaként említette a kutatás-fejlesztés és innováció területén dolgozó szakemberek megtartását célzó, általános munkahelymegtartó támogatásokat és egyéb gazdaságfejlesztési pályázatokat.
Feltétel lenne az is, hogy az idős autó huzamosabb ideje legyen tulajdonosánál, valamint, hogy az új kocsi korszerű, környezetkímélőbb legyen.