Románia lehet hamarosan Közép-Európa legnagyobb autópiaca, megelőzvén az eddigi első helyezett Lengyelországot, a JATO Dynamics nemzetközi autóipari elemző cég szerint.
Az idei első kilenc hónapban 157 400 új autót adtak el Romániában, 60 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.
Tavaly az új autók romániai piaca összesen 33 százalékkal bővült. Lengyelországban az első kilenc hónapban 28 százalékkal 184 300-ra csökkent az eladott új gépkocsik száma a tavalyi első kilenchavi 255 600-hoz képest.
Romániában az értékesítésben a Dacia áll az élen, ezt követi a Skoda: szeptember végéig 97 százalékkal több Daciát adtak el, mint egy évvel korábban. Jelenleg a Dacia a legnépszerűbb "helyi" modell Közép-Európában, megelőzvén a korábbi első helyezett Skoda Fabiát.
Nyugat-Európán kívül a Renault-márkák eladása 11,2 százalékkal, a Dacia-Logan eladásai 85 százalékkal nőttek az első kilenc hónapban az egy évvel azelőttihez viszonyítva, közölték a Renault-nál október végén.
Elmondták azt is, hogy esetleg a szövetséges japán Nissan kapacitásait is felhasználnák olcsó világautójuk, a Logan gyártására. A Logant legnagyobb mennyiségben ez idő szerint a romániai Dacia bázisán szereli a Renault. A Nissan-Logan gyártás lehetséges helyszíne - egyebe között - Dél-Afrika, Brazília, Törökország, India lehet.
A Renault-csoporthoz tartozó, Romániában piacvezető Dacia az idei év első kilenc hónapjában 112 ezer gépkocsit értékesített, ebből 27 ezret külföldön. A gyárban jövőre a tervek szerint 200 ezer autót fognak előállítani, ennek felét exportra szánják. További 150 ezer Loganhoz szükséges részegységet gyártanak, ezeket külföldön fogják összeszerelni, Iránban és Indiában, és 2007-től Brazíliában.