Az ikonikus Galaxy nevet 2009 óta használja a Samsung, főként az okostelefonok között. Persze kell valamilyen megkülönböztetés az eltérő tudású és kivitelű eszközök számára, ezt plusz betűkkel oldotta meg a dél-koreai gyártó, így az A és M sorozat a megfizethetőbb készülékekre utal, az S betű a csúcskategória, míg a Z az összehajtható telefonok számára van fenntartva - írja a hvg.hu.
Mint írják, a dél-koreai E Today értesülései szerint a gyártó abbahagyná a Galaxy név használatát prémiumkészülékeinél. Hozzáteszik, abból a szempontból is érthető az elgondolás, hogy nem feltétlenül jó, ha a pénztárcabarát lehetőségekkel párosítják a Galaxy nevet, miközben csúcskategóriás telefonjaival a Samsung az iPhone vetélytársa szeretne lenni.
Ugyan a Samsung továbbra is világelső az okostelefonok értékesítésében, de az eladási számok csökkennek, és a profitábilisabb prémium készülékek terén elmarad az Apple mögött.
Lee Young, a vállalat globális marketingvezetője már utalt egy lehetséges névváltozatra a CES 2024 elektronikai kiállításon. Azt mondta, a Galaxy olyan sokféle változatban létezik, hogy megérti, ha az emberek új névre számítanak, amikor egy innovatív fordulópont következik - írja a lap.
A lap hozzáteszi, ahhoz valószínűleg már késő van, hogy a januárban megjelenő Galaxy S25 sorozatnál változzon a név, de egy jövőbeli S-szériás, netán Z-sorozatú eszközön már lehetséges, hogy új névvel fogunk találkozni. A Samsung alternatív típusneveket nem árult el, de a források szerint belső vizsgálatokat végez, hogy felmérje egy új prémium márka bevezetésének előnyeit és hátrányait.
Bár a névváltás jelentős marketingköltséggel járna, megérhetné a gyártónak. Iparági szakértők a Hyundai példáját hozzák fel, amely sikeresen indította el Genesis luxusmárkáját.