Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
Nyitókép: Pixabay

Elöntik az utakat az e-rollerek, ebből így nagy baj lesz

Az elektromos rollerek és az egyéb, gyorsan terjedő elektromos közlekedési eszközök biztosítási szempontból is új kihívásokat jelentenek.

Az elektromos rollerrel, gördeszkával közlekedőket Magyarországon a KRESZ szerint gyalogosoknak kell tekinteni, és a közúti közlekedésben a gyalogosokra vonatkozó szabályok vonatkoznak rájuk. Igen ám, de a Magyar Biztosítók Szövetsége arra figyelmeztet, hogy a rollerezők többsége jobb híján a járdát és a kerékpársávot használja, ahol sebességük miatt újabb konfliktusok okozói lehetnek.

"Ezek a járművek olyan gyorsasággal terjednek, hogy megelőzik a szabályozást is, a biztosítások meg ugye mindig a szabályozáshoz igazodnak. Tehát pillanatnyilag aki ilyen járművel kárt okoz, az leginkább abban bízhat, hogy a lakásbiztosításának a felelősségbiztosítási része tudja fedezni az okozott károkat" - mondja Lambert Gábor, a Mabisz kommunikációs vezetője, hozzátéve, hogy egyelőre

nincsenek az új elektromos közlekedési eszközökre vonatkozó biztosítások.

"Bizonyos lehet mindenki abban, hogy ha megjelenik az igény és ilyen tempóban folytatódik a technikai fejlődés, akkor a megfelelő biztosítás is megjelenik hozzá" - tette hozzá.

A Magyar Biztosítók Szövetsége a közlekedési kultúra fejlesztését ebben az ügyben is kulcsfontosságúnak tartja.

"Edukációs programjainknak ez központi eleme, és pont erről fog szólni a szeptember 23. és 28. közötti Biztonság Hete, amit idén már harmadik alkalommal rendezünk meg az ORFK Balesetmegelőzési Bizottsággal közösen, és próbáljuk felhívni a figyelmet arra, hogy a közlekedéskultúrán van fejlesztenivaló. Különösen érintettek ebben a kerékpárral, illetve az új típusú elektromos járművekkel közlekedők, hiszen egy új kategóriáról van szó, és

az autósok, de a járművek használói sincsenek igazán felkészülve

arra, hogy hogyan kell ezeket az eszközöket kezelni, néha pedig a sebesség valóban túllépi azt a határt, amikor még megfelelően kontrollálni tudjuk a járműveinket."

Ráadásul előfordul, hogy ittasan használják ezeket, ami tovább növeli a veszélyt. Nem véletlen tehát, hogy számos nagyvároshoz hasonlóan Budapesten

a Belvárosban és a budai Várban önkormányzati rendelettel tiltották ki az ilyen eszközöket a járdákról.
KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×