eur:
392.27
usd:
366.85
bux:
67039.3
2024. április 28. vasárnap Valéria

Elég egy napszemüveg, és máris önzőek vagyunk

A sötétség nem csak rejtekhelyet kínál, erkölcsünkön is csorbát ejthet: már egy napszemüveg is elegendő ahhoz, hogy úgy érezzük, kivontuk magunkat mások ellenőrzése alól - ilyenkor hajlamosabbak vagyunk becstelenek és önzők lenni.

A Torontói Egyetem kutatócsapata két kísérletet hajtott végre. Először világos, illetve csekély megvilágítású termekben kellett számtani feladatokat megoldaniuk a kísérleti személyeknek, majd munkájukat kijavítaniuk, végül jutalmazniuk is kellett saját magukat az eredmény alapján.

A teljesítmény mindkét teremben megegyezett, a félhomályban azonban többet csaltak az emberek, és több meg nem érdemelt jutalmat kasszíroztak be, mint a világos teremben ülők - számoltak be a kutatók a Psychological Science című szaklapban.

A második kísérletben a résztvevők egyik csoportja napszemüveget kapott, míg a többiek nem. Ezúttal hat dollárt kellett valakivel megosztaniuk. A napszemüvegesek önzőbben viselkedtek, és nagyobb összeget tartottak meg maguknak, mint a napszemüveg nélküliek. Habár a két csoport a kísérlet egész ideje alatt más helyiségben tartózkodott, a napszemüvegesek mégis nagyobb mértékben érezték magukat elrejtve, mint társaik.

A sötétség az ismeretlenség érzetét kelti - összegezték az eredményeket a kutatók.

Címlapról ajánljuk
Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

Meglepő eredményei lettek a nagy légkonditesztnek

A Tudatos Vásárlók Egyesülete nemzetközi együttműködésben 57, Magyarországon is megvásárolható klímaberendezést tesztelt. Az eredményekről Dénes Júlia, az egyesület munkatársa beszélt az InfoRádióban.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.29. hétfő, 18:00
Csányi Sándor
az OTP Bank elnök-vezérigazgatója
A szemes kávé felé hajtja a drágulás a fogyasztókat

A szemes kávé felé hajtja a drágulás a fogyasztókat

Már meghallgatható a Portfolio Checklist vasárnapi különkiadása. A műsornak egyetlen témája volt: április első felében elszállt, és 18 havi csúcsig ugrott az arabica típusú kávé határidős jegyzése. A képet tovább bonyolítja, hogy a robusta kávé termékpiaci ára gyorsabban nőtt, mint az arabicáé, s így ismét konganak a vészharangok, hogy holnapra luxussá válik a mindennapi feketénk. A témáról Árok Gábort, a Coca-Cola HBC Magyarország kávé üzletágának vezetőjét kérdeztük.

EZT OLVASTA MÁR?
×
2024. április 27. 19:45
×
×
×
×