Infostart.hu
eur:
386.67
usd:
328.46
bux:
0
2025. december 26. péntek István

Átok ülhet ezen az autópályán, újabb halálos buszbaleset, magyarok is érintettek

Egy ember életét vesztette, 77-en pedig megsérültek – közülük 14-en súlyosan – a hétfőn délután Brno mellett történt közlekedési balesetben. A D2-es autópálya csehországi szakaszán két autóbusz ütközött össze. A mentőegységek szerint az egyik busz sofőrje szívrohamot kapott.

A baleset hétfőn délután négy óra előtt történt a Brno felé vezető oldalon Rebešovice település közelében. A D2-es autópályát mindkét irányban lezárták. Az egyik autóbusz vezetője a helyszínen meghalt, holttestét a tűzoltók mentették ki.

Mindkét balesetet szenvedett autóbusz szinte teljesen tele volt utasokkal, az egyikben is és a másikban is nagyjából 40 ember utazott, köztük cseh állampolgárok és külföldiek, többek között indiaiak.

Lukáš Dvořáček, a Dél-morvaországi Régió Sürgősségi Mentőszolgálatának szóvivője arról számolt be, hogy az egyik jármű vezetőjének életét már nem tudták megmenteni, a sofőr holttestét a tűzoltók vágták ki az összetört vezetőkabinból. 77 embert láttak el a mentőalakulatok, közülük 14-en szenvedtek súlyos sérüléseket. A sebesültek között gyerekek is voltak. A szóvivő embert próbálónak nevezte a mentést, mert a sérültek száma meghaladta a mentők számát. Összesen 26 mentőautót és három mentőhelikoptert vezényeltek a baleset helyszínére. Mentőegységek a szomszédos régiókból, Vysočináról és Olomoucból is érkeztek, hogy ellássák a baleset sérültjeit.

A mentőegységek érvénybe léptették az ún. traumatervet,

amely nagyszámú sebesült fogadása esetén azonnali megkezdését jelenti a sürgősségi ellátás biztosításához szükséges tevékenységeknek. Összesen hat kórházba – Brnoba, Břeclavba, Vyškovba, Ivančicébe, Olomoucba és Hradec Královébe – szállították a baleset sérültjeit, akik közül a legtöbben töréseket, zúzódásokat szenvedtek. Jaroslav Mikoška, a tűzoltóság szóvivője a balesetet az utóbbi évek egyik legnagyobb dél-morvaországi közúti balesetének nevezte. „Nem szokás, hogy egy közlekedési baleset miatt emeljük a riasztási fokozatot. Csak a legnagyobb tűzesetek alkalmával ilyen magas a bevetett egységek száma” – összegezte a szóvivő, hozzátéve, hogy kollégái 15 tűzoltóautóval szálltak ki a helyszínre.

Az egyik balesetet szenvedett jármű a Flixbus vállalat Budapestről Prágába tartó járata volt, a fedélzetén 35 utassal és két sofőrrel. Ebbe a buszba hajtott bele hátulról a másik autóbusz, amely egy kisebb társaság tulajdona, s melynek vezetője az idnes.cz hírportál információ szerint szívrohamot kapott.

Petr Fiala cseh miniszterelnök hatalmas katasztrófának nevezte a balesetet. „Minden sérültre gondolok, és őszinte részvétemet fejezem ki az életét vesztett sofőr hozzátartozóinak. Köszönöm a mentőszolgálatnak a gyors reagálást” – írta a közösségi oldalán a kormányfő, hozzátéve, hogy Ódor Lajos szlovák miniszterelnök is felajánlotta a szlovák mentőszolgálatok segítségét.

A D2-es autópályán két hónapon belül ez volt a második nagyon súlyos buszbaleset.

Május 15-én a pálya szlovákiai szakaszán ugyancsak buszbaleset történt, amikor egy román kamionba hajtott bele hátulról egy magyar turistákat szállító, Prágába tartó autóbusz. Annak a szerencsétlenségnek szintén egy halálos áldozata és több tucat sérültje volt.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×