A MÁV szerint az utastájékoztató térképek bővülése és egységesülése miatt állították le a Vonatinfó térképet szombaton, de egyes vádak szerint a késések elkendőzésének célja lehet a háttérben. Mindenesetre hamar létrejött a holavonat.hu oldal, amely a MÁV adatbázisának lekérdezésével szerzett adatokat és azokat vitte térképre. Ám miután Lázár János építési és közlekedési miniszter szót emelt a portál ellen, adathalászattal és túlterheléses támadással vádolva meg az oldal üzemeltetőit, a fejlesztők hétfő éjjel leállították az oldalt. Közben viszont egy másik alternatíva is megjelent: a vonatterkep.hu – vette észre a 444.hu.
A holavonat.hu "adathalász robotjai segítségével a MÁV járatinformációs oldaláról, az Emmáról szedi össze (a felhasználási feltételek megsértésével lopja el) az információkat. Ezzel – mint egy túlterheléses támadás – az Emma működését, ezáltal a MÁV utastájékoztatását nehezítik meg, vagy lehetetlenítik el. Ha ez az adathalászat és túlterheléses támadás folytatódik, akkor tiszás hőbörgés ide, hobbivasutas dünnyögés oda, a MÁV informatikusai meg fogják védeni az igazi utastájékoztató rendszert" – írta a miniszter.
A holavonat.hu fejlesztői időközben azt közölték, hogy nem értenek egyet Lázár János kijelentésével, mert egyrészt nem lopnak adatokat, másrészt nem hajtanak végre terheléses támadást, sőt politikai motivációjuk sem volt, saját magukat hobbivasutas informatikusoknak tartják. Ám a politikai retorziók elkerülése érdekében inkább leállították az oldalt.
Közben indult el a vonatterkep.hu, amelyen a járatokat (a megszokott ódon) színes pöttyök jelzik a térképen: ha kevesebb, mint 5 percet késik, akkor zölden jelenik meg, 6-14 perc késés esetén sárgán, 15-59 perc késésnél narancssárgán, a 60 perc feletti késést pedig piros színnel jelzik.

Aki nem tudja követni a magyar fejleményeket, megpróbálhatja használni az osztrák vasút ÖBB Scotty alkalmazását, láthatók rajta a magyar vonatok is.
Arról egyelőre nincs hír, hogy a fővárosi önkormányzat és a BKK tervezett fejlesztése hogy áll – ők az összes vonat információját beletennék a BudapestGO-ba, ha megkapják az adatokat a MÁV-tól.