Infostart.hu
eur:
389
usd:
330.44
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: airportal.hu

Napokon belül elindítja járatait a Hungary Airlines

Az összes engedélyt beszerezte a magyar légitársaság, Hongkong és Budapest között szállít majd árut az első járat.

Február első felében indítja el járatait Hongkong és Budapest között az új magyar légitársaság, a Hungary Airlines, erről tájékoztatta az airportal.hu-t a cég üzemeltetési igazgatója, Talabos Gábor.

A vállalat tavaly év végén szerezte meg a hatósági engedélyeket ahhoz, hogy áruszállító légitársaságként működhessen. A légitársaság számára a „HUA” ICAO-kódot, és ideiglenesen a „HA*” IATA kódot jelölték ki. A január elején végrehajtott kiképző repüléseknél használt „Budapest” hívójel a közeljövőben várhatóan „Hungary”-ra változik – mondta el Talabos Gábor.

A vállalat a tervek szerint február első felében indítja el első saját üzemeltetésű áruszállító járatait Hongkong és Budapest között, amelyet kezdetben hetente három, később akár öt alkalommal is közlekedtet majd.

A járatokat a HA-LHU lajstromjelű, állami tulajdonú áruszállító repülőgép teljesíti, amelyet immár a Hungary Airlines üzemeltet. A szükséges további engedélyek megszerzését követően az üzemelés a tervek szerint fokozatosan visszaállhat a szárazföldi Kínában található hagyományos nagy e-kereskedelmi hubokra, ahonnan a repülőgép már az elmúlt évben is járatokat teljesített a cégcsoport áruival Budapestre, de akkor még a Wizz Air üzemeltetésében.

Szintén a cég tervei között szerepel, hogy a flotta egy éven belül két, utasszállítóból átalakított Boeing 777-300ERSF repülőgéppel bővül, illetve a légitársaság további Airbus A330F repülőgépeket is keres a piacon a kapacitások bővítésére.

A vállalat célja, hogy kapacitásai szabadon is foglalhatók legyenek a szállítmányozó cégek számára, ez főként Kelet-Közép-Európából Ázsia irányába jelent majd megbízható és kedvező lehetőséget a magyar és a régióbeli exportőröknek.

A légitársaság az üzemeltetéshez, működéshez szükséges állományt, a repülőszemélyzetet is beleértve, amennyire csak lehetséges, magyar szakemberekkel kívánja feltölteni a társaság, ennek érdekében a közeljövőben több munkakörbe tervezi toborzás indítását.

Címlapról ajánljuk
Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

Amiért keletre megy a magyarországi külföldi tőke

46 százalékkal nőtt a közvetlentőke-befektetések állománya 2023-ról 2024-re Szabolcs-Szatmár-Bereg vármegyében – erről beszélt Szigethy-Ambrus Nikoletta, az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány elemzője az InfoRádióban.
VIDEÓ
Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Mi köze a Golf-áramlatnak egy ország nemzetbiztonságához? – A homokba dugják a fejüket a döntéshozók

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig a legújabb kutatások azt mutatják, hogy a globális felmelegedés jelenlegi szintje mellett már "lehetséges" kockázatos fordulópontok bekövetkezte, és a párizsi klímamegállapodás 1,5 és 2°C közötti felmelegedési tartományán belül azok "valószínűsíthetővé" válhatnak, megkérdőjelezve azt a korábban elfogadott elképzelést, hogy az éghajlati fordulópontokat alacsony felmelegedés esetén kis valószínűséggel lépjük át. Kétrészes cikksorozatunk első részében ezen fordulópontok bekövetkeztének természeti hatásait mutattuk be, ebben a cikkben pedig a klímaváltozást érdemben kezelő politikai, gazdasági fellépés lehetőségeit vizsgáljuk meg.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×