Infostart.hu
eur:
386.95
usd:
328.95
bux:
0
2025. december 26. péntek István
Nyitókép: airportal.hu

Napokon belül elindítja járatait a Hungary Airlines

Az összes engedélyt beszerezte a magyar légitársaság, Hongkong és Budapest között szállít majd árut az első járat.

Február első felében indítja el járatait Hongkong és Budapest között az új magyar légitársaság, a Hungary Airlines, erről tájékoztatta az airportal.hu-t a cég üzemeltetési igazgatója, Talabos Gábor.

A vállalat tavaly év végén szerezte meg a hatósági engedélyeket ahhoz, hogy áruszállító légitársaságként működhessen. A légitársaság számára a „HUA” ICAO-kódot, és ideiglenesen a „HA*” IATA kódot jelölték ki. A január elején végrehajtott kiképző repüléseknél használt „Budapest” hívójel a közeljövőben várhatóan „Hungary”-ra változik – mondta el Talabos Gábor.

A vállalat a tervek szerint február első felében indítja el első saját üzemeltetésű áruszállító járatait Hongkong és Budapest között, amelyet kezdetben hetente három, később akár öt alkalommal is közlekedtet majd.

A járatokat a HA-LHU lajstromjelű, állami tulajdonú áruszállító repülőgép teljesíti, amelyet immár a Hungary Airlines üzemeltet. A szükséges további engedélyek megszerzését követően az üzemelés a tervek szerint fokozatosan visszaállhat a szárazföldi Kínában található hagyományos nagy e-kereskedelmi hubokra, ahonnan a repülőgép már az elmúlt évben is járatokat teljesített a cégcsoport áruival Budapestre, de akkor még a Wizz Air üzemeltetésében.

Szintén a cég tervei között szerepel, hogy a flotta egy éven belül két, utasszállítóból átalakított Boeing 777-300ERSF repülőgéppel bővül, illetve a légitársaság további Airbus A330F repülőgépeket is keres a piacon a kapacitások bővítésére.

A vállalat célja, hogy kapacitásai szabadon is foglalhatók legyenek a szállítmányozó cégek számára, ez főként Kelet-Közép-Európából Ázsia irányába jelent majd megbízható és kedvező lehetőséget a magyar és a régióbeli exportőröknek.

A légitársaság az üzemeltetéshez, működéshez szükséges állományt, a repülőszemélyzetet is beleértve, amennyire csak lehetséges, magyar szakemberekkel kívánja feltölteni a társaság, ennek érdekében a közeljövőben több munkakörbe tervezi toborzás indítását.

Címlapról ajánljuk
Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

Szemléletváltás nélkül nem megy: a mezőgazdaság a klímaváltozás nagy vesztese

A 2021 és 2024 közötti négy évből háromban hazánk területének 70 százalékát aszály sújtotta. Egy uniós jelentés szerint Magyarországon 2022-ben a biogazdálkodás mindössze a termőterületek 6,3 százalékán volt jellemző, miközben az EU 2030-ra 25 százalékos célt tűzött ki. Koczóh Levente András, a Green Policy Center senior klímapolitikai szakértője vázolta, milyen változtatásokra lenne itthon szükség.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×