eur:
399.53
usd:
368.15
bux:
86674.79
2025. március 14. péntek Matild
Sebességkorlátozó tábla a fővárosi Sztehlo Gábor rakparton  2025. január 10-én. Ettől a naptól 50 kilométer/óra lesz a megengedett legnagyobb sebesség a Budai alsó rakpart csaknem teljes hosszán, a Tímár utca és Rákóczi híd között, vagyis azokon a szakaszokon is, ahol eddig 70 kilométer/óra volt a legnagyobb megengedett sebesség. A háttérben a Lánchíd.
Nyitókép: MTI/Szigetváry Zsolt

Karácsony Gergely az újabb fővárosi sebességkorlátozásról: további szigorítások jöhetnek

Péntek óta 50 km/óra a megengedett legnagyobb sebesség a budai alsó rakpart csaknem teljes szakaszán. A főpolgármester azzal indokolta a döntést az InfoRádióban, hogy a hasonló intézkedések több európai városban is hozzájárultak a halálos balesetek visszaszorításához, illetve megelőzéséhez.

Január 10. óta 70 helyett már csak legfeljebb 50 kilométer/órás sebességgel lehet autóval közlekedni a budai alsó rakpartokon. A Nagyszombat utcai kijelölt gyalogos-átkelőhely és kerékpárút-átvezetés környezetében viszont marad az alacsonyabb, 40 km/órás sebességhatár. Korábban a főváros más pontjain is megváltoztatták a megengedett sebesség felső határát. A főpolgármester indoklása szerint ezzel biztonságosabbá válnak az érintett útszakaszok.

Karácsony Gergely az InfoRádióban elmondta: csak ott korlátozzák a sebességet, ahol ez az intézkedés valóban csökkenti a balesetveszélyt. Hozzátette: a hasonló korlátozások nagyon hatékony megoldásnak bizonyultak több európai nagyvárosban is, és hozzájárultak a halálos balesetek visszaszorításához, illetve megelőzéséhez.

Mint fogalmazott, nem szeretnének átesni a ló túlsó oldalára sem, mert például azt túlzásnak tartja, hogy Brüsszelben csak 30 kilométer/órás sebességgel közlekedhetnek az autósok az egész városban. A főpolgármester emlékeztetett, hogy múlt péntekig egymást váltották az 50 és a 70 kilométer/órás szakaszok a budai alsó rakparton, a mostani kisebb szigorítás azonban szerinte „érdemben nem befolyásolja az autók sebességét, hiszen a csomópontoknál eddig is 50 km/óra volt a megengedett legnagyobb sebesség”.

Karácsony Gergely reméli, hogy a beavatkozások eredményesek lesznek, és egyben jelezte, hogy a következő hónapokban folyamatosan figyelik majd a közlekedésbiztonsági statisztikai adatokat, illetve a balesetek számát. Kiemelte, hogy

a sebességhatárok megváltoztatása csak az egyik eleme az összehangolt intézkedéseknek, amelyektől javulást és a jelenleginél biztonságosabb közlekedést vár.

Kovács Kázmér ügyvéd, a Magyar Autóklub Jogi és Érdekvédelmi Bizottságának elnöke szerint valóban nem szerencsés, továbbá elvonja a járművezetők figyelmét, ha egy viszonylag rövid útszakaszon belül többször is változik a sebességhatár. Arról is beszélt, hogy jogszabály írja elő a sebességkorlátozásra vonatkozó előírások bizonyos időközönkénti felülvizsgálatát, amit az ügyvéd szerint az eddigiekhez képest következetesebben kellene megtenniük az illetékeseknek. Jelezte, hogy az esetleges módosításokat, korrigálásokat mindig a forgalmi változásokhoz és a baleseti statisztikákhoz kell igazítani.

Kovács Kázmér szerint az már egy következő kérdés, hogy valóban indokolt volt-e az eddigi 70 km/órás megengedett sebesség megszüntetése a budai alsó rakpartokon, vagy nem lett volna-e jobb megoldás, ha – az egészen rövid szakaszokat kivéve – a teljes útszakaszon megtartják, illetve kiterjesztik az eddigi felső határt.

A Budapest Közút adatai alapján a budai alsó rakpartokon 2019 és 2023 között összesen 51 személyi sérüléssel járó közúti közlekedési baleset történt. A turisztikai célpontoknál, például az A38 Hajó környezetében pedig jelentősen megnőtt a gyalogos forgalom.

(A nyitóképen: sebességkorlátozó tábla a fővárosi Sztehlo Gábor rakparton 2025. január 10-én. Ettől a naptól 50 kilométer/óra a megengedett legnagyobb sebesség a budai alsó rakpart csaknem teljes hosszán.)

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Vakmerő újoncok, McLaren-áttörés és az elnyűhetetlen címvédő – ezt várja a szakértő az idei F1-es szezontól

Vakmerő újoncok, McLaren-áttörés és az elnyűhetetlen címvédő – ezt várja a szakértő az idei F1-es szezontól

Nagyon jó összképet mutat a Forma–1 2025-ös mezőnye, a jelenlegi számítások szerint azonban a McLaren versenytempóban körülbelül három tizedmásodperccel veri a közvetlen üldözőket – mondta az InfoRádióban a Motorsport Online főszerkesztője. Vámosi Péter arról is beszélt, hogy a szezonnyitó Ausztrál Nagydíj végeredménye alapján még nem lehet messzemenő következtetéseket levonni az erőviszonyokról.

Csizmazia Gábor: a békéhez vezető úton sokkal több a kérdőjel, mint gondolnánk

Az amerikai–ukrán tárgyalásokról, az ezzel kapcsolatos amerikai igényekről, Volodimir Zelenszkij magatartásáról, vagy éppen a trumpi intézkedések republikánus és demokrata olvasatáról is beszélt Csizmazia Gábor, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukács Intézet tudományos munkatársa az InfoRádió Aréna című műsorában.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.03.14. péntek, 18:00
Zsigmond Gábor
a Magyar Nemzeti Múzeum főigazgatója
Reagált Putyin a tűzszüneti javaslatra, összeomlottak az ukrán vonalak Kurszkban – Ukrajnai háborús híreink csütörtökön

Reagált Putyin a tűzszüneti javaslatra, összeomlottak az ukrán vonalak Kurszkban – Ukrajnai háborús híreink csütörtökön

Továbbra is egymástól eltérő jelentések érkeznek a kurszki régióból, miután az elmúlt napokban az orosz hadsereg áttörte az ukrán védelmet, és majdnem teljesen visszaszerezte azt a kiszögellést, amelyet még a nyáron foglalt el Ukrajna. Délután reagált Vlagyimir Putyin orosz elnök az ukrán-amerikai tűzszüneti javaslatra, de nem mondta ki határozottan, hogy elutasítja-e azt vagy sem, hanem további megbeszéléseket helyezett kilátásba Donald Trump amerikai elnökkel. Trump nem sokkal később maga is megszólalt, pozitívan értékelve Putyin szavait, és azt mondta, kész tárgyalni az orosz elnökkel. Volodimir Zelenszkij ukrán elnök szerint azonban az orosz államfő csak újabb manipulációt mutatott be. Cikkünk folyamatosan frissül az orosz-ukrán háború legfrissebb eseményeivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×