Infostart.hu
eur:
386.79
usd:
330.25
bux:
109860.31
2025. december 19. péntek Viola
Nyitókép: Unsplash.com

Küszöbön lehet az újabb műszakivizsga-armageddon

A járvány idején nem kellett a járműveket műszaki vizsgáztatni, ám 2022 nyarán ennek egy csapásra vége lett, az autósok pedig tömegével rohamozták meg a vizsgaközpontokat. Ennek már két éve, és most következik a második felvonás.

A 2022. június 30-a fordulópontnak számított, ekkorra kellett a Covid után mindenkinek megújíttatnia a forgalmiját. Ez tömegeket érintett, a Belügyminisztérium 2022 május 23-ai adatai szerint 2020 március 11 és az adatközlés ideje között 5 413 522 lejárt, vagy lejáró műszaki engedély található, ezek közül 4 480 936-ot már cseréltek. Vagyis május végén még mintegy 933 ezer autó műszakiját kellett egyszerre megoldani - emlékeztet a TotalCar.

A problémát a kormány is észlelte, és hagyott egy kiskaput, miszerint az érvényesség lejárta előtt lefoglalt vizsgaidőpontról szóló igazolás birtokában a vizsga napjáig, de legfeljebb harminc napig még jogszerűen lehetett használni a gépkocsikat. Aki pedig erről is lecsúszott, az már csak a vizsga napján és a vizsgálóállomásig vezethette autóját. Egy vizsgaközpont-tulajdonos szerint a korábbi havi átlag kétszeresét, vagy annál is többet kellett 2022 nyarán átvizsgálniuk.

A műszaki vizsgákkal kapcsolatos előírások nem változtak, vagyis minden négy évnél idősebb autó esetében, kétévente kötelező államilag ellenőriztetni az autója műszaki állapotát - írja a lap.

Azaz minden olyan személygépjárműnek, aminek 2022 nyarán újították meg a műszakiját, idén ismét fel kell keresnie egy vizsgaközpontot, ami autók százezreit jeleni.

A műszaki vizsgák menete sem változott, továbbra is a legoptimálisabb esetben egy, de inkább másfél órás műveletről van szó. A műszaki vizsgák ára sem változott 2022 óta. Sőt, 2006 óta ugyanúgy 16 290 forintba kerül egy személyautónál, plusz a műhely óradíja.

Vagyis, mint írja a szaklap, hasonló mennyiségű vizsgázásra váró autóra kell számítani idén is, mint két évvel ezelőtt. Persze morzsolódtak is le járművek azóta, de a magyar autópark két év alatt bővült is, így számottevő változás nem történhetett.

A vizsgaállomás-tulajdonos szerint aki eddig nem cselekedett, az már most elkésett, ha pedig még most foglal valaki időpontot, akkor talán csak egy-két hét várakozási időre kell számítania, de június végére eldurvulhat a helyzet.

Ha ez megtörténik, akkor sem érdemes kormányzati segítségre, enyhítésre várni, ugyanis 2022-ben a járvány miatt még tudtak engedni a szabályokból,

azóta viszont eltelt két év és az autókat akár két hónappal előbb is le lehetett volna vizsgáztatni.

Mint írják, további nehezítő tényező még, hogy mind a vizsgaállomások, mind a szakemberek száma csökken. Ennek egyik oka, hogy anyagilag nem éri meg vizsgáztatni, ugyanis annak ára nem emelkedett, illetve többen vesznek ki szabadságot, mennek nyaralni az érintett időszakban.

Címlapról ajánljuk
Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

Orbán Viktor brüsszeli sajtótájékoztatója: ez a csúcs egy haditanács volt

A péntek hajnalba nyúló csütörtöki brüsszeli EU-csúcsot követően a miniszterelnök némi alvás után állt az újságírók hadának rendelkezésére. Beszámolt róla, az EU-csúcs haditanács volt, a hozzászólások 90 százaléka arról szólt, hogyan győzzük le Oroszországot. Beszélt a belgák harcáról, egy nagy nyugat-európai tévhitről a hétköznapi emberek fejében, és arról, hogy az uniós országok hogyan adnak hitelt Ukrajnának – az európai emberek fizetni fognak, a miniszterelnök szerint ez a téma elemi erővel fog feltörni Nyugat-Európában. A miniszterelnök szerint ugyanazon a rendkívül veszélyes pályán vagyunk, mint annak idején az I. világháború előtt. Szerinte a végóráit éljük az Európai Uniónak, Ukrajna pedig egy stratégiai vereségben van.

Jövőre is a csehek védik a szlovák légteret

Csehország a jövő évben is részt vesz a szlovák légtér védelmében. Erről Jaromír Zůna új cseh védelmi miniszter és szlovák kollégája, Robert Kaliňák csütörtöki telefonos egyeztetésükön állapodott meg.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
A standard kategóriában folytatja Balogh Petya cége

A standard kategóriában folytatja Balogh Petya cége

Még az ünnepek kezdete előtt debütált a Budapesti Értéktőzsde Standard kategóriájában a hazai startup-ökoszisztéma egyik legaktívabb befektetési és tudásipari szereplője, az STRT Holding Nyrt.. Magyarország közismert angyalbefektetőjéhez, Balogh Petya nevéhez köthető társaság alig 24 hónappal a BÉT Xtend piacán való megjelenését követően kezdeményezte átlépését a szabályozott piacra, amelyhez kapcsolódóan nyilvános részvénykibocsátást (IPO) is végrehajtott. A növekedési és befektetési célok finanszírozását célzó részvényjegyzéssel az STRT végül 1,35 milliárd forint értékben vont be tőkét részvényenként 900 forintos áron.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×