Infostart.hu
eur:
388.49
usd:
330.61
bux:
110668.81
2025. december 22. hétfő Zénó
Vagonok a nagymarosi vasútállomáson, ahol kisiklott egy tehervonat négy kocsija 2023. december 30-án. A műszaki mentés ideje alatt szünetel a forgalom Nagymaros és Verőce között, emiatt pótlóbuszok szállítják az utasokat Vác és Szob között.
Nyitókép: MTI/Mihádák Zoltán

Látható, hogy meddig tart a nagymarosi vágányzár, elképesztő fotókat tett közzé a MÁV a vonatbalesetről

December 31-én éjfélre ígéri a MÁV a vasúti pálya helyreállítását a Szob-Budapest vasútvonalon. Egy tehervonat siklott ki még 30-án délelőtt.

Szombat este megérkezett a nagyteljesítményű daru, amellyel az előkészítő műveletek után, várhatóan éjszaka megkezdődhet a kocsik visszaemelése - írja a Mávinform.

A jelenlegi információk szerint

várhatóan december 31-én éjfélig szünetelni fog a vonatközlekedés Nagymaros és Verőce között.

Addig továbbra is érvényben maradnak a korlátozások és közlekedési változások.

Ahogy arról az Infostarton az első között beszámoltunk egy Nagymaros állomásra érkező tehervonat 9 kocsija kisiklott, ebből 4 kocsi pedig felborult, illetve keresztbe fordult a vágányokon. A műszaki mentés ideje alatt – bizonytalan ideig, várhatóan több napig - szünetel a forgalom Nagymaros és Verőce között, emiatt pótlóbuszok szállítják az utasokat Vác és Szob között.

Egyes szobi Z70-es vonatok, illetve késő esti, éjszakai szobi S70-es vonatok nem közlekednek vagy csak a Nyugati pályaudvar és Vác között járnak. Helyettük buszok közlekednek.

Pótlóbuszok megállási helyei:

  • Vác autóbusz-állomás (Galcsek György utca)
  • Verőce Fűrésztelep (Volánbusz megállóhely)
  • Kismaros (Volánbusz megállóhely)
  • Nagymaros–Visegrád (Visegrádi komp felé balra mutató jelző táblánál)
  • Nagymaros vasútállomás (balra - Visegrádi utca, jobbra - gyalogos aluljáró)
  • Zebegény vasúti megállóhely – ideiglenes autóbusz-megállóhely (megállás a jobbra kanyarodó sávban a vasúti aluljáró előtt)
  • Szob alsó esetében - Szob SZTK Volánbusz megállóhely
  • Szob vasútállomás (Volánbusz megállóhely)

Vác-Verőce-Nagymaros -Szob között a Volánbusz elfogadja a vasúti menetjegyeket és bérleteket a menetrend szerinti járatain.

Nemzetközi járatok

A Metropolitan EuroCity vonatok eredeti szerelvényei Szobról fordulnak vissza Pozsony felé. Szob és Vác között mindkét irányban pótlóbuszok szállítják az utasaikat. A Nyugati pályaudvar és Vác között motorvonat közlekedik a Metropolitan vonatok szerelvényei helyett, viszont Vácról a pótlóbuszok beérkezése után induló, alkalmas vonattal lehet eljutni a Nyugati pályaudvarra.

A Metropol EuroNight (EN 476, EN 477), a Báthory (EC 130, EC 131) és a Hungária EuroCityk (EC 172, EC 173) kerülő útvonalon, Hegyeshalom, Rajka felé közlekednek.

További részletek a Mávinform posztjában.

Korábban azt közölte a MÁV, hogy műszaki mentés és a helyreállítás várhatóan több napig tarthat.

Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

Társasági adó: amikor a kevesebb pont, hogy több

A vállalkozásfejlesztési szakpolitika alapvető célja, hogy a kkv-k számára kiszámítható és stabil működési keretrendszer álljon rendelkezésre. Ennek mentén időről időre fellángol a vita az adórendszert illetően is. Elég hatékony-e, megfelelően ösztönzi-e a gazdasági szereplőket, támogatja-e a növekedést? Segíti-e a társadalmi igazságosság érvényre jutását? Szükség van-e a hangsúlyok eltolására? Ez egy természetes folyamat és szükség is van rá, hiszen a gazdaság szerkezete változik, a gazdasági szereplők viselkedése sem állandó, így előfordulhat, hogy ami a múltban működött, ma már nem elég hatékony és vice versa. A vállalkozásbarát adózási környezet teremti meg azt az alapot, amelyre a vállalkozásfejlesztési szakpolitika célzott eszközei rá tudnak épülni: a támogatások, kedvezményes programok és fejlesztési ösztönzők így nem helyettesítik, hanem tovább erősítik az adórendszer vállalkozásbarát hatását, és elősegítik, hogy a vállalkozások a rendelkezésre álló lehetőségeket növekedéssé, innovációvá és tartós versenyképességgé alakítsák. Magyarországon a viták központjába igen gyakran a társasági adó kerül. A kritikák sok esetben a 9 százalékos kulcsot célozzák, a legjellemzőbb bírálat, hogy az alacsony adókulcsnak köszönhetően a vállalatok nem veszik ki eléggé szerepüket a közteherviselésből. Érdemes ezért körbejárni a társasági adó mértékét, megvizsgálva az a vállalkozásfejlesztéssel, növekedéssel való kapcsolatát, az alacsony adókörnyezet jelentette előnyöket, amelyek talán nem mindig szembetűnők.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×