Azt írták, Budapest útjait jelenleg 66 szóró és hókotró géppel takarítja az FKF szigorú prioritási sorrendben:
- először jönnek a hidak, a felüljárók, az autópályák és a fő közlekedési utak fővárosi bevezető szakaszai,
- majd az autóbuszvonalak hegyvidéki szakaszai és egyéb közösségi közlekedési útvonalak,
- ezt követően pedig a kórházakhoz, rendelőintézetekhez, a lakossági ellátást biztosító logisztikai bázisokhoz vezető utak következnek.
Az éjszaka folyamán 61 téli célgéppel takarították az úthálózaton lehullott havat, valamint preventív szórást végeztek, hogy a hó már alásózott utakra hulljon, nehezítve ezzel az útpályák lefagyását – ismertették.
A közleményben hangsúlyozták:
a fővárosban a hóeltakarítás többszereplős feladat,
az ingatlanok előtti járdák síkosságmentesítése az ingatlanok tulajdonosainak, üzemeltetőinek kötelessége, és a társasházaknál a lakóközösségnek kell gondoskodnia az épület előtti járdaszakasz takarításáról.
A közművek tudatta azt is, hogy az FKF kiemelt feladata a téli időszakban a főváros több mint 5000 kilométer hosszúságú szilárd burkolatú útjainak, közjárdáinak, közlépcsőinek, kerékpárútjainak, közel 30 millió négyzetméternyi felületnek a síkosságmentesítése.