Infostart.hu
eur:
388.03
usd:
329.53
bux:
0
2025. december 27. szombat János
18 éven felülieknek
Az ön által letölteni kívánt tartalom olyan elemeket tartalmaz, amelyek Mttv. által rögzített besorolás szerinti V. vagy VI. kategóriába tartoznak, és a kiskorúakra káros hatással lehetnek.

Ha szeretné, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használjon szűrőprogramot
fotó: Aspectomat a(z) magyar Wikipédia projektből - Áthozva a hu.wikipedia projektből a Commonsba., Közkincs, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=34929602
Nyitókép: Készítette: Aspectomat a(z) magyar Wikipédia projektből - Áthozva a hu.wikipedia projektből a Commonsba., Közkincs, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=34929602

Sosem látott fotók a szajoli tragédiáról, 29 éve történt a vasúti szörnyűség

1994. december 2-án történt a szajoli vonatbaleset. A szerencsétlenségben 31-en életüket vesztették, 51-en pedig könnyebben vagy súlyosabban megsérültek.

A szoljon.hu fotósa, Mészáros János elsőként érkezett a tragédia helyszínére. A lapnak még ma is nehezen idézi fel a történteket, pontosabban azt, amit látott.

"Azon a bizonyos pénteki délutánon egyedül voltam a fotólaborban. Odakint már sötétedett, amikor a város nyugalmát a szirénák hangja zavarta meg" – idézte fel annak a tragikus estének a történéseit a fotóriporter.

Gyorsan beültem az autóba, és irány a szirénák után. Az állomás épülete előtt már sok mentőautó várakozott. Mivel viszonylag korán odaértem, ezért senki sem akadályozott a munkavégzésben.

A váróterembe lépve mindenfelé sebesült, vérző embereket láttam,

akiket orvosok és mentősök vizsgáltak és láttak el.

Az épület félig összedőlt, mindenütt roncsokba szorult, jajveszékelő utasok, felismerhetetlen vasúti kocsik látványa fogadta.

Dolgozott, fotózott, majd rohant vissza a szerkesztőségbe.

"Saját magam hívtam elő a negatívokat és nagyítottam a képeket, addigra tudatosult bennem, hogy mekkora katasztrófa történt valójában. Remegő kézzel gyorsan végeztem a laborálással, a nagyításokon láttam először roncsba szorult elhunytakat, földön heverő, leszakadt végtagot és rengeteg roncsot" - mesélte végül Mészáros János a lapban, amely eddig állítólag még nem látott fotókat is bemutatott.

A tragédia ügyében három embert ítéltek el. A vasúti közlekedés halálos tömegszerencsétlenséget okozó, gondatlan veszélyeztetéséért Szűcs Ferenc váltókezelőt öt és fél év, Farkas István tolatásvezetőt két év, Illyés Ferenc kocsirendezőt pedig másfél év fogházbüntetésre ítélte a bíróság.

Fotó: Aspectomat a(z) magyar Wikipédia projektből.

Címlapról ajánljuk
Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Törvények, viták, pénzbüntetések – ez történt az Országgyűlésben 2025-ben

Az Országgyűlés 2025-ben is sok szenvedélyes vitát folytatott le és számos fontos jogszabályt alkotott meg, amelyekről – a napirend előtti felszólalásokról, az interpellációkról, a kérdésekről, az azonnali kérdésekről, az általános vitákról, a határozathozatalokról és a bizottsági ülésekről – év közben részletesen beszámolt az InfoRádió, most a leglényegesebb idei parlamenti történéseket és döntéseket idézi fel ez az összeállítás.
VIDEÓ
Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

Évezredes titkok a modern luxus árnyékában: így változik meg örökre a legendás ókori főváros sorsa

2025-ben az Ázsiai és Csendes-óceáni Gazdasági Együttműködés (Asia-Pacific Economic Cooperation – APEC) csúcstalálkozóját Kjongdzsuban tartották, ez a név csak a legelszántabb történelem vagy földrajz iránt érdeklődő közönség számára lehet ismerős Magyarországon. A település pedig egykoron az ókor egyik legnagyobb királyságának volt a fővárosa, ahol máig szinte „szabadtéri múzeumként” sorjáznak az egykori emlékek. A modern idegenforgalmi kihívások ugyanakkor dilemmával szembesítik a várost, hogy megőrizze a karakterét a jövőben is.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×