eur:
392.8
usd:
369.13
bux:
67289.07
2024. április 13. szombat Ida
Nyitókép: Pixabay

Fontos fejlemény az elhíresült győri vasútvonalon, és még egy "de" is van benne

A felújítási munkálatok harmadik, befejező üteme december 9-ig tart.

A MÁV-Start Zrt. a TikTokra feltöltött videójában közölte, hogy november 18-tól ismét a teljes útvonalon közlekednek a nemzetközi vonatok Budapest és Bécs között. A felvételen egy railjet vonat suhan el a magyar pályaudvaron.

@mav.start Mától ismét a teljes útvonalukon közlekednek a nemzetközi vonatok Budapest és Bécs között! #mavstart #mav #travel #utazas #budapest #wien #fyp #foryou #foryoupage #nekedbe ♬ Unstoppable - Sia

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, múlt héten szombaton megkezdődött a győri vasúti fővonal felújításának harmadik üteme: Szárliget és Biatorbágy között az egyik vágányon megindult a forgalom, a nemzetközi vonatok ismét Budapestig közlekednek és onnan indulnak.

A Szárliget és Biatorbágy közötti pályarekonstrukció legösszetettebb, második fázisa november 17-én, pénteken ért véget. Múlt hétvégéig szünetelt a vonatközlekedés Tatabánya, illetve Szárliget és Biatorbágy, éjszakánként pedig Tatabánya és Budaörs között, pótlóbuszok szállították az utasokat. A Budapest–Tatabánya–Győr–Hegyeshalom fővonal Biatorbágy és Szárliget közötti szakaszának felújítása szeptember 18-án kezdődött, a vonatok menetrendje többször is jelentősen módosult.

A harmadik, befejező ütem munkálatai december 9-ig tartanak. Addig a jobb (Győr irányú) vágányon zajlik az átépítés egyvágányú forgalom mellett, ezért menetirányonként és óránként - a tehervonatokon kívül - csak egy-egy személyszállító vonat haladhat át az érintett szakaszon. November 18-án az 5-ös vonalon is helyreállt a megszokott forgalmi rend: ettől a naptól Székesfehérvár és Komárom között is újra közlekednek a személyvonatok.

A nemzetközi vonatok és egyes reggeli csúcsidei és délutáni, esti személyvonatok és G10-es járatok ismét teljes útvonalukon, Budapestig közlekednek, illetve onnan indulnak. Ezek esetében 10-30 perccel hosszabb menetidőkre kell számítani. A MÁV felhívták a figyelmet, hogy a külföldről érkező nemzetközi vonatok késése miatt a közlekedés kevésbé kiszámítható.

Újabb változások a közlekedésben

A MÁV honlapján közölte, hogy az Almásfüzitő állomáson végzett karbantartás miatt november 23-án 21.30-tól 26-án éjfélig Almásfüzitő felső és Almásfüzitő állomás között az S10-es vonatok, valamint a Tatabányáról Rajkára 5.44-kor, a Győrből 4.38-kor a Délibe, a Győrből a Keletibe 5.35-kor és 6.35-kor induló vonatok helyett pótlóbuszok közlekednek.

Hozzáteszik: november 24-től 27-ig az eredeti menetrend szerint a Hegyeshalomból 8.28-kor a Keletibe továbbinduló rjx 41-es számú Railjet xpress 60 perccel korábban, a Hegyeshalomból eredetileg 7.28-kor induló EN463-as Kálmán Imre EuroNight 60 perccel később közlekedik Hegyeshalomtól a teljes útvonalán.

Címlapról ajánljuk
Fáklyával állunk az alagút végén – új albummal készül Leslie Mándoki

"Fáklyával állunk az alagút végén" – új albummal készül Leslie Mándoki

Új albummal jelentkezik május 10-én a 30 éves Mandoki Soulmates. A lemez a digitális csalások és átverések korszakában a “visszatérés az analóghoz” életérzést hivatott bemutatni, az albumot ugyanis teljesen analóg módon vették fel és állították elő. A dalszövegek a kortárs világválságokat célozzák meg. Az InfoRádió a dalszerző-producer-énekest kérdezte.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.15. hétfő, 18:00
Orbán Balázs
a miniszterelnök politikai igazgatója, az MCC kuratóriumának elnöke
Fenekestül forgatja fel a munkahelyeket az AI - Hogyan lehet elkerülni a káoszt?

Fenekestül forgatja fel a munkahelyeket az AI - Hogyan lehet elkerülni a káoszt?

Sokan féltik a munkájukat, a pozíciójukat a mesterséges intelligenciától (MI), amely egyre jobb eredményeket ér el a vállalati hatékonyság támogatásában, a manuális munkafolyamatok kiváltásában, ami önmagában is feszültségeket gerjeszthet egy munkahelyen. Mindeközben a munkavállalók félelme az egyik legnagyobb kerékkötője is lehet az MI-projektek sikerének. "A mesterséges intelligenciára nem szabad úgy tekinteni, mint egy tőlünk függetlenül létező, romboló erőre. A mesterséges intelligenciát tulajdonképpen mi, emberek hoztuk létre és a mi feladatunk, hogy az érdekeink mentén kordában tartsuk" - véli Óváry-Papp Nóra, a Baker McKenzie vezető ügyvédje. Szerinte a mesterséges intelligencia egy számítástechnikai alapú munkaerő, amivel a munkavállalóknak együtt kell dolgozniuk és a cél az optimális feladatmegosztás az emberi és a gépi képességek mentén. Az AMI-megoldások bevezetésével egész napos konferencián foglalkozunk április 23-án, AI in Business rendezvényünkön. Regisztráció és részletek a rendezvényről itt!

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×