eur:
404.04
usd:
351.36
bux:
97304.12
2025. június 18. szerda Arnold, Levente
Loaded European truck on motorway in beautiful sunset light. On the road transportation and cargo.
Nyitókép: Jag_cz/Getty Images

Kamionmentővel és segélyautóval a zavartalan közlekedésért: nagy változások az M1-esen

Kamionmentő, segélyautó és egy busz is állandó készenlétben áll a győri vasúti fővonal felújítása alatt az M1-es autópályán – tájékoztatta az InfoRádiót a Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) kommunikációs igazgatója. Ezekkel a döntésekkel és a felújítási munkálatok átszervezésével a forgalom zavartalanságát, a vonatpótló buszok gördülékenyebb közlekedését segítik.

Az Infostart is beszámolt róla, hogy a Budapest–Győr vasúti fővonal felújítása miatt átszervezték az M1-es autópályát érintő munkálatokat. Az MKIF közölte: november 17-ig nappal nem lesznek előre tervezett felújítási munkálatok az M1-es Biatorbágy és Tatabánya közötti szakaszán. Az átszervezés célja a vonatpótló autóbuszok közlekedésének segítése.

A Budapest–Győr–Hegyeshalom vasúti vonal Szárliget és Biatorbágy közötti szakaszának felújítása új fázisához érkezett. Október 27-étől a munkálatok egyidejűleg érintik mindkét vágányt, ezért három héten keresztül szünetel a vonatközlekedés Szárliget és Biatorbágy, éjszakánként pedig Szárliget és Budaörs között, ezen időszak alatt vonatpótló buszok szállítják majd az utasokat az érintett szakaszokon.

Az utasokat arra kéri a MÁV, hogy a szokásosnál nagyobb figyelemmel és körültekintéssel tervezzék meg utazásukat, mert a menetidő meghosszabbodhat. A hosszabb közúti menetidők miatt a távolsági és nemzetközi vonatokkal utazóknak 45-60 perccel, az elővárosban utazóknak pedig 10-30 perccel hosszabb eljutási idővel érdemes számolniuk.

A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) úgy döntött, hogy a győri vasúti fővonal felújítása alatt, azaz október 27-e és november 17-e között

egy kamionmentőt, egy segélyautót és egy buszt is készenlétben tart közvetlenül az M1-es autópályán, illetve a bicskei autópálya-mérnökségen.

Szimicsku László, az MKIF kommunikációs igazgatója azt mondta az InfoRádióban, hogy azért volt szükség erre, mert az érintett 46 kilométeres autópálya-szakasz az egyik legforgalmasabb része a társaság által működtetett autópálya-hálózatnak és mivel az emberek utazását vonatpótló buszokkal oldják meg, azon kezdett el gondolkodni az MKIF, hogyan lehetne zökkenőmentesebbé, gördülékenyebbé tenni a közlekedést.

Szimicsku László emlékeztetett, hogy áprilisban az MKIF elindította Magyarország történetének legnagyobb gyorsforgalmi útfelújítását, melynek keretében az M1-es autópálya az egyik olyan sztráda, amelyen úgynevezett szintrehozási munkálatokat kezdtek el. Miután bejelentették a győri vasúti fővonalat érintő beruházást, az MKIF elhatározta, hogy átszervezi az M1-es felújítási munkálatait, melyek közül igyekeztek minél többet megvalósítani október 27-ig, azaz a vágányzár kezdetéig. A kommunikációs igazgató tájékoztatása szerint eddig az időpontig különböző üzemeltetési feladatokat (növényzet gondozása, pályatakarítás) és felújításokat, karbantartásokat tudtak elvégezni.

Szakszerű, gyors intézkedést ígérnek

Szimicsku László hozzátette: az MKIF által megbízott kivitelező a következő három hétben nem dolgozik a Biatorbágy és Tatabánya közötti 46 kilométeres útszakaszon, mivel nem akarják akadályozni a forgalom haladását, valamint a vonatpótló buszok közlekedését. A már említett kamionmentő, segélyautó és busz 0-24 órában rendelkezésre áll az érintett szakaszon. Az M1-es autópályát átlagosan naponta körülbelül 60-65 ezer jármű használja, ez a szám azonban hétvégén, illetve ünnepnapokon megduplázódhat vagy megtriplázódhat, ugyanis általános jelenség, hogy ilyenkor rengeteg vendégmunkás kel útra.

Sokszor előfordul, hogy műszaki hibás járművek akadályozzák a forgalmat. Ilyen esetekben lehet bevetni a kamionmentőt, amely

szakszerűen és gyorsan le tudja vinni az autópályáról a meghibásodott járművet, így elkerülhető a nagy dugók kialakulása és hatékonyan lehet intézkedni annak érdekében, hogy újra zavartalan legyen a forgalom.

„Lesz egy olyan járművünk is, amely nem a telephelyen áll készenlétben, hanem műszaki segítségnyújtásra állítjuk forgalomba az autópályán. Ez azt jelenti, hogy nappali ügyeletben lesz közvetlenül a pályán vagy pedig a pályán halad” – magyarázta Szimicsku László.

Ez a segélyautó a Biatorbágy és Tatabánya közötti 46 kilométeres szakaszon legtöbbször mozgásban lesz, így probléma vagy baleset esetén még gyorsabban tudnak reagálni a szakemberek az adott helyzetre. A cél minden esetben az, hogy a következő három hétben minél kevesebb fennakadás legyen az M1-es autópályán.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.06.18. szerda, 18:00
Pletser Tamás
az Erste Bank olaj- és gázipari elemzője
Változóban Trump hozzáállása, lecsapna Irán atomlétesítményeire - Híreink a közel-keleti konfliktusról kedden

Változóban Trump hozzáállása, lecsapna Irán atomlétesítményeire - Híreink a közel-keleti konfliktusról kedden

Kedd este bekeményített Donald Trump amerikai elnök Iránnal szemben. Több közösségi médiás posztjában figyelmeztetést küldött Teheránnak és lényegében feltétel nélküli megadásra szólította fel Iránt. Egyes jelentések szerint az amerikai elnök komolyan fontolóra vette egy amerikai csapás lehetőségét Irán nukleáris létesítményeire, és összehívta a Nemzetbiztonsági Tanácsot a műveleti központban. Nap közben egyre több sajtóorgánum írta meg azt, hogy Irán az izraeli bombázások hatására talán mégis hajlandó lenne tárgyalni a békéről. Izraelben felmerült annak a lehetősége, hogy mégis végezzenek Ali Hámenei ajatollahhal. Teherán az éjszaka folyamán csak minimális ellentámadásokat indított, hajnalban már elhagyhatták az izraeli városok lakói az óvóhelyeket. A NAÜ szerint megsemmisültek a natáni urándúsító centrifugái. Cikkünk folyamatosan frissül az izraeli-iráni konfliktus ötödik napjának legfontosabb híreivel.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×