eur:
389.49
usd:
361.89
bux:
68002.24
2024. május 4. szombat Flórián, Mónika
Az M0-s autóút 11-es út és M3-as autópálya közötti szakasza Budapest határában 2014. december 11-én. Megszűnik januártól az M0-s általános díjmentessége. Az NFM közleménye szerint a körgyűrű M5-ös és M4-es (4. sz. főút), valamint M3-as autópálya és 11. sz. főút közötti szakaszai, és a gyorsforgalmi úthálózat M0-s autópályán belüli részei (például M1-es és M7-es bevezető a Budapest táblától) januártól csak matricával használhatók. Az M0-s körgyűrű egyes elemei uniós forrásból épültek vagy újultak meg, ezeken a szakaszokon a díj bevezetését az EU támogatási szabályai nem teszik lehetővé.
Nyitókép: MTI/Kovács Attila

Nincs menekvés, megtelt az M0-s, a megoldásra még tíz évet várni kell

Az M200-as körgyűrű tehermentesíthetné a néhol 130 százalékos kihasználtságú M0-st, de még csak terveken létezik.

Hiába az elmúlt évek kacapitásfejlesztése, továbbra is óriási terhelésnek van kitéve az M0-s körgyűrű, amelynek déli szakaszain tavaly naponta átlagosan több mint 20 ezer tehergépkocsi koptatta az aszfaltot – derül ki a Magyar Közút 2022-es forgalomszámlálási adataiból. Minden öt gépjárműből egy kamion volt – írja a vg.hu.

Ezzel az M0-s egyértelműen az ország legforgalmasabb gyorsforgalmi útszakasza lett, ráadásul a legterheltebb, déli részén, a 6-os és az 51-es főút közötti 14 kilométeres etapon a kapacitáskihasználtság 130 százalék körül alakult 2022-ben.

Az M0-s további bővítése nincs tervben, a megoldás az M8-as, valamint a korábban M81-es, de egy ideje már M200-asként emlegetett autóút megépítése lenne, ami oldaná az ország infrastruktúrájának főváros-centrikusságát. Ma lényegében a tranzitforgalomnak nem sok választása van: vagy az M0-st választja, vagy letér az M1-esről Győrnél a 81-esre Mór és Székesfehérvár irányába, ahonnan a 62-es és az 52-es főúton keresztül érheti el az M5-ös autópályát. Erre az útvonalra épülne meg az említett M200-as és M8-as, ám ez minimum tíz évbe telik.

A Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. 2028-at jelölte ki a munkálatok megkezdésének lehetséges időpontjaként, ám az eredeti ütemterv szerint közben 2023-ban meg kellett volna indulnia az M1-es bővítésének. Az, hogy az M1-es csúszik, jó eséllyel hatással lehet a többi fejlesztésre, köztük az M200-asra is.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.05.06. hétfő, 18:00
Salát Gergely
a Pázmány Péter Katolikus Egyetem és a Magyar Külügyi Intézet munkatársa
Furcsa páncélosok bukkantak fel Moszkvában, veszélyben Bahmut - Ukrajnai háborús híreink szombaton

Furcsa páncélosok bukkantak fel Moszkvában, veszélyben Bahmut - Ukrajnai háborús híreink szombaton

Tegnap nagyon veszélyes tendenciának nevezte a Kreml szóvivője, hogy európai politikusok folyamatosan az ukrajnai konfliktusba való közvetlen beavatkozás lehetőségéről nyilatkoznak - ezt megelőzően  a pozsonyi külügyminisztérium közölte, hogy Szlovákia aktívan részt fog venni az ukrajnai béke megteremtéséről Svájcban júniusban rendezendő nemzetközi konferencián, és határozottan a békés megoldás mellett áll ki. A fronton is zajlanak az események: magyarázkodása készült egy dél-afrikai katonatiszt az orosz médiában, amiért az Ukrajnában zsákmányolt NATO-harcjárművek közt felbukkant egy dél-afrikai gyártmányú Mamba páncélos is. Ukrajna keleti részén két kulcsfontosságú város körül továbbra is heves harcok folynak, egyre nagyobb veszélyben Bahmut. Háborús híreink szombaton, percről percre.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×