A peronok és a szerelvények közötti túl nagy, 5-6 centiméteres távolság problémájára a Mozgáskorlátozottak Egyesületeinek Országos Szövetsége (MEOSZ) hívta fel a figyelmet, jelezve, hogy ez nem biztonságos a kerekesszékkel közlekedők számára. A probléma megoldására megoldást keresett a BKV.
Az akadálymentes közlekedés elősegítése érdekében végül a peron és a szerelvények közötti átlépési távolság csökkentésére ún. peronhézag-kitöltő, PGF elemeket (Platform Gap Filler) rögzítettek a peronhoz a szakemberek az M3-as metró vonalán.
A PGF elem egy erős, gumiból készült perontoldat, mely minimálisra csökkenti az átlépési távolságot a peronszél és szerelvény ajtajának széle között. Rugalmas, ezért nem okoz sérülést a metrószerelvényben, ugyanakkor ellenáll az utasforgalom okozta terhelésnek, így biztosítva a könnyebb ki- és beszállást.
A Swietelsky szakemberei a metróvonal teljes hosszában beépítették a gumiból készült rugalmas, ugyanakkor nagy teherbírású perontoldatokat.
A telepítést az éjszakai üzemszünet idején végezték el.
Az M3-as metróvonal minden állomásán kék színű padlómatricák jelölik a PGF elemek helyét, irányonként két-két pozícióban. A perontoldatok 5 méteres hosszúságban lettek elhelyezve, figyelembe véve a metrószerelvényekben a babakocsit és kerekesszéket használók számára fenntartott helyeket.