Infostart.hu
eur:
386.47
usd:
330.03
bux:
110405.74
2025. december 21. vasárnap Tamás
A Szolnokról Békéscsaba-Lőkösháza irányába közlekedő tehervonat július 9-én kisiklott egyik kocsiját emelik le speciális daruval a sínekről Tiszatenyő és Mezőtúr között, Kétpó forgalmi kitérőnél 2023. július 11-én. A tehervonat 17 kocsis szerelvényének kilenc kocsija siklott ki, nyolc vagon és a mozdony a vágányon maradt. A vagonok közül ötben szállítottak veszélyes anyagot, ezek közül négy siklott ki. A kisiklott négy vagonból egy megsérült. A balesetben jelentős mértékben károsodott a vasúti pálya és a felsővezeték is, a kár az előzetes számítások szerint több százmillió forint.
Nyitókép: MTI/Mészáros János

Képgaléria: így daruzzák a sérült szerelvényeket a kétpói vasúti balesetnél

Zajlik a helyreállítás, elszállítják a veszélyes vegyi anyagokkal kisiklott szerelvény maradványait és a konténereket.

Ahogy arról az Infostart hétfőn beszámolt, a vasárnap balesetet szenvedett szerelvény utolsó siklott kocsiját rakománnyal együtt, a megfelelő műszaki vizsgálat és javítás után hétfő reggelre visszahelyezték a vágányra. Ezután azonbana helyszínen üzembe állított nagy teherbírású vasúti darunak pozíciót kellett váltania, hogy a többi kocsit beemelhesse, illetve a kocsikról a konténereket átrakják vele a helyszínre küldött vasúti kocsikra.

Ez a munka zajlik most, az alábbi galériában látható, miként.

Ezután, mivel a vasúti pálya mintegy 2 kilométer hosszan megrongálódott, a sínek és a vasbetonaljak használhatatlanná váltak, helyenként új pályát kell építeni. A MÁV közlése szerint a helyreállítás a bal vágányon leghamarabb a hét második felében teszi majd lehetővé, hogy egyelőre sebességkorlátozással megindulhasson egy vágányon a forgalom.

Frissülő közlekedési információk az esettel kapcsolatban itt olvashatók.

Július 9-én kisiklott egy Szolnokról Békéscsaba-Lőkösháza irányába közlekedő tehervonat Tiszatenyő és Mezőtúr között, a Kétpó forgalmi kitérőnél. A 17 kocsis szerelvény kilenc kocsija siklott ki, nyolc vagon és a mozdony a vágányon maradt. A vagonok közül ötben szállítottak veszélyes anyagot, ezek közül négy siklott ki, egy meg is sérült. Emiatt a katasztrófavédelem szakemberei hoztak védelmi intézkedéseket és több helyi lakost átmenetileg a lakhelye elhagyására kértek. A balesetben jelentős mértékben károsodott a vasúti pálya és a felsővezeték is, a kár az előzetes számítások szerint több százmillió forint.

Címlapról ajánljuk
Gálik Zoltán Ukrajna támogatásáról: egy rendkívül bonyolult szerződés aláírása várható

Gálik Zoltán Ukrajna támogatásáról: egy rendkívül bonyolult szerződés aláírása várható

Ukrajna várható pénzügyi igénye körülbelül 130 milliárd euró három év alatt, ebből az EU 24 tagországa egy közös hitellel 90 milliárdot állna – ennek mikéntjéről is beszélt a Budapesti Corvinus Egyetem egyetemi docense. Gálik Zoltán erős szereplőnek látja az ügyben az EU-t. Téma volt még a műsorban a Mercosur-megállapodás ügye, valamint az unió 2028–2034-es költségvetésének több vitatott újdonsága, a V3-ak érdekérvényesítési pozíciója is.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Vészjósló figyelmeztetés: visszafordíthatatlan folyamatok indultak el a Föld klímarendszerében

Vészjósló figyelmeztetés: visszafordíthatatlan folyamatok indultak el a Föld klímarendszerében

Éghajlati billenőelemek, billenőpontok, fordulópontok – olyan fogalmak, amelyekkel egyre többször találkozhatunk ismeretterjesztő és tudományos szakcikkekben is, de a politikusok és a döntéshozók figyelmét nemigen kelti fel, hiszen elintézik azzal a profán kiszólással, hogy „köztudott, hogy az időjárás változik”. Pedig ezen fogalmakkal kapcsolatos folyamatok óriási hatással lehetnek az emberiségre. Egy olyan kritikus küszöböt képzeljünk el az éghajlati rendszerben, amelynek átlépése után egy nagyobb térségben hirtelen, visszafordíthatatlan és akár önmagát erősítő változások indulnak el: például megváltozik a monszun India térségében vagy leáll a Golf-áramlat.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×