Az Építési és Közlekedési Minisztérium pályázatot hirdetett a jelenleg kiállítótér nélküli Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatói posztjára. A pályázati kiírás szerint a megbízás 5 évre szól, a feladatok között első helyen szerepel az új épület megvalósításának levezénylése, valamint további beruházások előkészítése, csak ezután következik a a múzeum gyűjteményi, tudományos, felsőoktatási, kiállítási és egyéb munkájának irányítása, ellenőrzése, amelynek során együtt kell működnie a fenntartóval – írja a Népszava.
A jelentkezőnek szakirányú, jogász vagy közgazdász mesterdiplomával és B2-es igazolt nyelvtudással kell rendelkeznie, de elvárják a szakmai és vezetői gyakorlatot is. A pályázatok elbírálásánál előnyt élvez, aki korábban már részt vett kulturális nagyberuházás előkészítésében, dolgozott költségvetési szervnél vagy kulturális intézmény vezetőjeként. A jelentkezésre kevesebb, mint egy hónap van, a munkakört június végétől kell betölteni.
A kiállítótér nélküli múzeumot megbízott igazgatóként Schneller Domonkos vezeti, akit tavaly októberben még Palkovics László az innovációs tárca vezetőjeként bízott meg a tíz különböző telephelyen működő, közel százharminc éves múltra visszatekintő országos múzeum irányításával.
A Közlekedési Múzeum városligeti épületét azzal zárták be 2015-ben, hogy az évtized végére egy teljesen új, korszerű intézmény nyílik majd a helyén. A kormány 2017-ben úgy döntött, hogy inkább a MÁV Kőbányai úti egykori ipartelepén húznak fel új épületet. A nemzetközi építészeti tervpályázatot elnyerő New York-i székhelyű Diller Scofidio + Renfro és Noll Tamás építésziroda által a Kőbányai úti helyszínre készített tervek tavaly nyáron megkapták az építési engedélyt, már csak a tervezés utolsó fázisa, a részletes kiviteli tervek elkészítése maradt hátra, de a lap szerint a tervezés időközben leállt.
A Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium pedig jelezte, hogy a múzeumnak akár vidéken is helyet lehetne találni, a lap szerint lehetőségként Nyíregyháza vagy Debrecen vetődött fel.