eur:
402.13
usd:
383.27
bux:
87542.1
2025. február 16. vasárnap Julianna, Lilla
Nyitókép: Volánbusz Zrt./Soós Botond

A tél miatt a Hungaroringen gyakorolnak a Volánbusz sofőrjei

A Volánbusz minden évben kiemelt figyelmet fordít a téli felkészülésre. Nagy szükség van erre, hiszen megváltoznak az út- és látási viszonyok, amelyekhez minden közlekedőnek, de különösen egy közszolgáltatónak maximálisan alkalmazkodnia kell. A biztonságos közlekedést – a járműállomány és a munkavállalók megfelelő felkészítése mellett – nagymértékben segíti a flotta modernizációja is – közölte a társaság.

A Volánbusz 2018-ban indított járműfiatalítási programja keretében eddig mintegy 1820 autóbuszt állított forgalomba, és a jövő év első részében további több mint 300 új jármű érkezik a flottába. A korszerű, minden szükséges berendezéssel felszerelt buszokon nagy biztonságban érezhetik magukat az utasok téli időjárási körülmények között is – olvasható a társaság közleményében. A járművek alapfelszereltsége a blokkolás-, és kipörgésgátló, valamint a legújabb autóbuszok esetén a menetstabilizáló, sávtartó berendezés, vészfékasszisztens és az aktív fékezésre is képes adaptív tempomat.

Mint olvasható, a közlekedési társaság az őszi időszakban előre meghatározott ütemterv szerint ellenőrzi autóbuszait. Kiemelten figyelnek a gumiabroncsok állapotára, és beszerzik a téli üzemeltetéshez szükséges anyagokat, alkatrészeket. A nemzetközi járatokhoz használt járműveinket sáros és havas utakon is megfelelő menetbiztonságot nyújtó abroncsokkal szerelik fel (M+S jelölés, háromcsúcsú hegyet és hópelyhet ábrázoló szimbólum – 3PMSF); a belföldi járatok jellemzően négyévszakos gumiabroncsokkal közlekednek. Öt mm-nél kisebb profilmélységű abroncsokkal nem indítanak járatokat, a kopott gumikat minden esetben cserélik. Az autóbuszok kizárólag működőképes fűtőberendezéssel közlekedhetnek. A műszaki telephelyeken fagyszolgálat működik, hogy a járatok időben, biztonságosan indulhassanak.

Kiemelik, hogy a Volánbusz autóbusz-vezetői minden évben oktatáson vesznek részt, amelyen a téli közlekedés veszélyeire, az azok kezeléséhez szükséges vezetéstechnika alkalmazására és a téli üzemeltetéssel kapcsolatos előírások betartására készítik fel őket. A képzésen kiemelt hangsúlyt fektetnek a váratlan helyzetek kezelésére, a munkatársak problémamegoldó képességének fejlesztésére. Évente mintegy ezer autóbusz-vezető speciális vezetéstechnikai tréningen vehet részt a Hungaroring tanpályáján is.

A vállalat az autóbusz-állomások és a műszaki telepek hóeltakarítási és síkosságmentesítési munkálataira is felkészült, ezzel biztosítva a biztonságos közlekedést, és feltöltötte a csúszásmentesítő anyagok készleteit is – zárul a közlemény.

Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.02.17. hétfő, 18:00
Csiki Varga Tamás
a Nemzeti Közszolgálati Egyetem John Lukacs Intézet tudományos főmunkatársa
Veszélyes csapda egy államnak belföldre eladósodnia

Veszélyes csapda egy államnak belföldre eladósodnia

Az EU-tagállamok fiskális helyzete jelentős eltéréseket mutat, különösen az államadósság, a költségvetési egyenleg és a bankrendszer hazai államadósság-kitettsége („home bias”) tekintetében. Míg korábban az Európai Unió kifejezetten pártolta, hogy a tagállamok a hazai szereplőkre támaszkodjanak inkább az adósságfinanszírozásban, most egy friss bizottsági elemzésben árnyalták már álláspontjukat. Arra jutottak, hogy a magas belföldi kitettség (különösen ha a bankrendszer felé áll fenn) növeli a pénzügyi stabilitási kockázatokat, különösen egy esetleges fiskális vagy gazdasági sokk esetén a túlságosan nagy egymásrautaltság miatt, amire a Bizottság erősebb diverzifikálást ajánl a finanszírozásban.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×