eur:
395.66
usd:
371.98
bux:
0
2024. április 19. péntek Emma
Fényfüzérekkel feldíszített Ganz UV típusú adventi fényvillamos a fővárosi Kossuth Lajos téren 2018. november 29-én.
Nyitókép: MTI/Balogh Zoltán

Nem világos, mennyit spórol a főváros a fényvillamosokon, de idén nem lesz

Megfogalmazásuk szerint – a jelenlegi energiaárak mellett – milliós tétel lett volna idén az üzemeltetésük.

Ahogy arról az Infostart is beszámolt, idén nem lesz fényvillamos Budapesten. A BKK indít ugyan ünnepi járművet, az azonban nem lesz kivilágítva, csupán belső dekorációt kap. Az úgynevezett adventi villamossal karácsonyig hétköznap délutánonként a 2-es, hétvégente 10 és 17 óra között nyolc különböző fővárosi vonalon találkozhatunk.

„A megszokott karácsonyi fényruhát nélkülöző, annál puritánabb, mégis csinos díszekbe öltöztetett adventi villamos egyik szimbolikus üzenete, hogy az elszállt energiaköltségek miatt mindenki jól teszi, ha akár ennyit is spórol a világításon” – indokolta döntését a közlekedési központ a közösségi oldalán.

Fotó: BKV Zrt.
Fotó: BKV Zrt.

A fentiek kapcsán a Telex kérdésekkel fordult a fővároshoz, arról érdeklődve, mekkora megtakarítást jelent mindez Budapestnek. Válaszukban úgy fogalmaztak: „a fényjáratok indításáról energiatakarékossági okokból mondtunk le, ugyanis a fényflotta (hét villamos) üzemeltetési költsége milliós tétel lett volna a BKV számára. Ebben az energiatakarékos időszakban társaságunk számára minden millió forint számít”.

Az is kiderült, a fényvillamos energiaköltsége a korábbi években napi 10-12 ezer forint volt. „Arányait tekintve az UV adventi villamosra fér a legtöbb led (mintegy 40 ezer darab), így ha idén fényvillamosként indítottuk volna, az a jelenlegi energiaárak mellett önmagában is milliós költség lenne” – tették hozzá.

A budapestkornyeke.hu emlékeztet, hogy a BKV tavalyi áramköltsége 28 nap alatt járművenként 366 ezer forint volt, a hét jármű LED-füzérének az energiaköltsége pedig 2,3 millió forintba került. Idén ez akár az ötszörösébe is kerülhetett volna a fővárosi cégnek.

Címlapról ajánljuk

Újabb részletek az idősek jogosítványáról

A Közlekedési Alkalmassági és Vizsgaközpont (KAV) tájékoztatása szerint 2021-ben 93 680 fő tett sikeres B kategóriás vizsgát, 2022-ben pedig 99 174-en, közöttük igen magas korú jelentkezők is.
VIDEÓ
Az inflációs fordulat egyik legnagyobb elszenvedője nem kapja meg a mentőövet

Az inflációs fordulat egyik legnagyobb elszenvedője nem kapja meg a mentőövet

Nemcsak a forint szenvedte meg az amerikai inflációs kilátások változását, a korábban globális menedékdevizának számító japán jen 34 éves mélypontra gyengült a dollárral szemben. A gyengülés nem belföldi tényezőknek köszönhető, de ez nem jelenti azt, hogy a japán jegybank jövő heti kamatdöntő ülésen ne tudna tenni a jen védelmében. Csakhogy a Bank of Japan most mással van elfoglalva: azzal, hogy kirángassa az országot az őket évtizedek óta sújtó stagnálásból.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×