eur:
411.36
usd:
392.46
bux:
79229.24
2024. november 21. csütörtök Olivér
Járművek haladnak az M3-as autópálya kisbagi pihenőhelyének közelében 2015. február 26-án.
Nyitókép: MTI/Balázs Attila

Drága a külföldi autópályadíj, de nem éri meg kikerülni a sztrádát – körkép

A környező országokban drágább az autópályák használata, mint Magyarországon, ám a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese szerint a mellékutak használatával sem tudnak spórolni az autósok.

A pár óra alatt elérhető úti célok a népszerűek az autóval nyaralni indulók körében: nem meglepő módon a horvát tengerpart, Szlovénia, valamint az osztrák kirándulóhelyek, akár az Alpok is, mondta el Sipka Gábor, a Magyar Autóklub főtitkárhelyettese az InfoRádióban.

"A görög tengerpartra ma már inkább repülővel utaznak a magyarok, illetve ősszel mennek sűrűbben Szlovákia és Csehország felé" - számolt be az Autóklub tapasztalta utazási szokásokról.

Az utazóknak jóval magasabb autópályadíjra kel számítaniuk a szomszédos országokban, mint amilyeneket itthon megszokhattak.

"Horvátországban és Olaszországban kapus fizetési rendszer van, úgyhogy ott az összköltség attól függ, hogy milyen messzire megyünk, de a költség mindenképp nagyobb a magyar időszakos áraknál. Szlovéniában hétnapos, havi és éves megoldások vannak. Mivel gyakran nyolc nap egy nyaralás, a havi éri meg jobban, de ennek az ára magasabb, mint a magyar tíznapos matricáé: Szlovéniában a havi 12 ezer forint, a magyar tíznapos pedig 3820 forint" - mondta el.

Vannak más rendszerek is: Ausztriában például tíznapos, kéthavi és éves matricák léteznek, a tíznapos a magyarral nagyjából egy szinten van. Napijegy még sehol sincs annak ellenére, hogy szó már volt róla.

Itthon év közben nem módosítják az autópályadíjat, viszont Horvátországban előfordult már, hogy év közben is belenyúltak, így a jelenlegi árak akár változhatnak is.

A drágább autópályadíjak mellett sem érdemes ugyanakkor alsóbbrendű utakat választani külföldön Sipka Gábor szerint.

"Ezzel összességében ugyanannyi lesz a végszámla, hiszen az autópályán kevesebb idő alatt messzebbre jutunk, végeredményben amit nyerünk az autópályadíjakon, azt elvesztjük a kerülőutakon a megállókkal és a plusz fogyasztással. A tengerparti látványutakon viszont megéri autózni: nem a megtakarítás, hanem a környezet és a látvány miatt" - tette hozzá.

Indulás előtt nézessük át az autót!

A főtitkárhelyetteses ajánlja mindenkinek, aki hosszabb útba vág bele autóval, hogy azt megelőzően nézesse át a járművet szakszervizzel vagy az Autóklub egyik műszaki állomásán.

"Úgy induljon el egy kirándulásra vagy nyaralásra, hogy

biztonságban vissza is tudjon jönni,

és ne az autó javításával töltse az időt, hanem a nyaralással" - fogalmazott.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség
Tudósítónktól

Az Ukrajnának szánt harci felszerelések adományozása ügyében nyomoz a szlovák rendőrség

Szlovákiában a rendőrség Szervezett Bűnözés Elleni Hivatala létrehozott egy különleges nyomozócsoportot, melynek feladata az elmúlt választási időszakban Ukrajnának adott szlovák katonai felszerelések adományozásával kapcsolatos jogsértések felderítése. A vizsgálat kiterjed az akkori védelmi minisztérium és a kormány tagjainak döntéseire.

Fontos kérések az érkező havazás miatt, mindenkit érint

Bár a meteorológiai prognózisokban mindig van némi bizonytalanság, az aktuális előrejelzések szerint november 22-én, pénteken akár nagyobb mennyiségű hó is hullhat Budapesten.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.22. péntek, 18:00
Bernáth Tamás
Nyugat-Balkán szakértő, a Mathias Corvinus Collegium oktatója
Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Megjött az új extraprofitadó-rendelet: így marad 2025-ben velünk a bankok, kiskercégek, biztosítók plusz sarca

Ahogyan arra számítani lehetett, megérkezett a 2025-ben még fennmaradó extraprofitadókról szóló kormánydöntés. A Magyar Közlöny csütörtök esti számában ugyanis megjelent a kormány legújabb rendelete, mely azt szabályozza, hogy miként marad velünk a bankok extraprofitadója, valamint a biztosítók és kiskereskedelmi cégek pótadója. Az eredetileg két évre ígért extraprofitadók egy jelentős része tehát négy évig hatályban marad. A kormány rendelete egyúttal azt is tartalmazza, hogy mely extraprofitadóktól szabadulhatnak meg jövőre az érintett ágazatok. Ezek szerint örülhetnek a gyógyszergyártók, a kőolaj-előállításban érdekeltek, a távközlési szektor cégei, a feldolgozóipari gyártók (bioetanol, keményítő, napraforgóolaj), valamint a megújuló energiát termelők, bányajáradék-alanyok.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×