INFORÁDIÓ
2022. május 23. hétfő
Dezső

ellenzék

klímavédelem

megújuló energia

választás 2022

Burány Sándor és Mellár Tamás, a Párbeszéd képviselői, Tóth Bertalan, az MSZP frakcióvezetője, Kunhalmi Ágnes MSZP-s képviselő, Szabó Tímea, a Párbeszéd képviselője, Bősz Anett független képviselő, Gurmai Zita szocialista képviselő, Szél Bernadett független képviselő, Bangóné Borbély Ildikó szocialista képviselő és Tordai Bence, a Párbeszéd képviselője (b-j) elállja a házelnöki pulpitusra vezető lépcsőt az Országgyűlés plenáris ülésének kezdete előtt 2018. december 12-én.

Nagy vállalást tett az ellenzék klímaügyben

Infostart / MTI

A 2022-es nemcsak országgyűlési, de klímaválasztás is lesz – állították LMP-s, párbeszédes és független politikusok.

Szél Bernadett független képviselő azt mondta, ha a jelenlegi kabinet marad hatalmon, akkor az ország védtelen marad a klímaválsággal szemben. A kiemelt beruházásokról beszélve hangsúlyozta, az elmúlt időszakban több mint háromezer olyan beruházás zajlott, amelyek során a felgyorsított folyamatok miatt a zöld szempontok már nem tudtak érvényesülni.

Magyarország nagyon nagy mértékben függ az orosz gáztól, miközben elmaradt a házak szigetelése – mutatott rá a politikus, aki vállalta, hogy kormányváltás esetén

évente 150 ezer lakást szigetelnek le.

A megújuló energiákra való átállást sürgető képviselő azt mondta, hogy a következő kormány adós az atomenergia használatáról szóló társadalmi, politikai és szakmai vitával. Szavai szerint az ellenzék ugyanis leginkább egy korrupciós projektnek látja a Paks2 beruházást.

A képviselő bejelentette, vállalják, hogy 2030-ra Magyarország 35 százalékban megújuló energiaforrásokra áll át.

Schmuck Erzsébet, az LMP társelnöke arról beszélt, hogy azt elmúlt 12 évben a Fidesz-kormány és Orbán Viktor miniszterelnök óriási károkat okozott a természet- és környezetvédelem területén. A környezetvédelem hatósági rendszerét azért rombolták le, hogy ezekben a hivatalokban "bólogató Jánosok" dolgozzanak és "gátlástalanul lehessen Magyarországon a zöldfelületet pusztítani" – fogalmazott.

Az elmúlt években az látszott, hogy

a kormányfő Brüsszelben megvétózta az EU szigorúbb klímacéljait, itthon pedig "félrevezette a magyar társadalmat"

– állította az éghajlatváltozás megfékezését sürgető politikus. A hatpárti közös programból kiemelte, hogy 2030-ra az 1990-es értékhez képest hatvan százalékkal akarják csökkenteni a szén-dioxid-kibocsátást.

Márki-Zay Péter miniszterelnök-jelölt és az ellenzéki pártok készek arra, hogy létrehozzák az önálló, független, környezetvédelmi, klímaügyi tárcát és az ahhoz kapcsolódó hatósági rendszert – zárta szavait.

Tordai Bence, a Párbeszéd politikusa elmondta, a légszennyezés és a dugók mérséklésének érdekében céljuk a kényszerű helyváltoztatási igények csökkentése.

Olyan városokat, városrészeket kell kialakítani, ahol negyedóra alatt gyalog vagy kerékpárral minden városi funkció elérhető

– magyarázta meg az elképzelést.

A közösségi és a nem motorizált közlekedésnek az autós közlekedés valódi alternatívájává kell válnia, ezért a közösségi közlekedési bérleteket a cafetéria rendszer részévé teszik – ígérte. Hozzátette, kiemelten támogatják a tömegközlekedésben az elektromos, a hidrogén és egyéb alternatív hajtású járművek elterjedését.

Tordai Bence hangsúlyozta, ahol a forgalmi igények indokolják és nem jár környezetpusztítással, ott folytatják a vasútvonalak villamosítását.

A munkaerőhiány csökkentésének érdekében elengedhetetlen a közlekedési dolgozók bérrendezése és megfelelő munkakörülményeinek biztosítása – szögezte le a politikus

A gyalogos, kerékpáros közlekedést, illetve a mikromibilitási és az autómegosztási szolgáltatásokat olyan mértékben kell fejleszteni, hogy a városokban a rövid utak során ezek legyenek az emberek elsődleges választásai – jelentette ki. A képviselő, aki támogatást ígért a kerékpárral és közösségi közlekedési munkába járóknak, szükségesnek nevezte a kerékpáros infrastruktúra fejlesztését is.

A gépjárműveket és üzemanyagokat terhelő adók helyett hosszú távon, fokozatosan át kell állni a használatarányos útdíjakra, a legszennyezőbb járműveket pedig állami támogatással kell kivonni a forgalomból – érvelt.

Nyitókép: MTI/Máthé Zoltán
A címlapról ajánljuk

×
×

Iratkozzon fel hírlevelünkre

és nem marad le az Infostart legfontosabb híreiről.
FELIRATKOZOM
×
INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

Médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Médiatanács Támogatási Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018