Infostart.hu
eur:
387.08
usd:
330.03
bux:
110471.72
2025. december 22. hétfő Zénó
Az M6-os autópálya B jelzésű alagútja Bátaszék közelében 2018. május 13-án.
Nyitókép: MTI Fotó: Sóki Tamás

Új M0-s szakasz: újra nekirugaszkodnak a Pilis-fúrásnak

A korábbi ajánlat mind érvénytelennek minősült, ezért van szükség még egy pályázati körre.

Újra lehet pályázni az M0-s északi szektora egy fontos szakaszának megtervezésére, a szakasz a 10-es és a 11-es út közé esik - írja a Napi.hu a NIF-re hivatkozva. Az ok: a korábbi pályázatok mind érvénytelenek voltak.

A 8 kilométeres, 2x2 sávos szakasz megépülése fontos mozaikja lesz az M0-s majdani körbeérésének. A szakaszon az autóút része lesz egy 2 és egy 3,2 kilométer hosszú alagút is.

Az út Budakalásznál egy különszintű csomóponttal "kezdődik", ugyanilyen lesz Ürömnél is, majd az autóút végén az M0-s a távlati M10 Budapest-Kesztölc szakasz Üröm-Solymár között tervezett szakaszához csatlakozik, külön szintben. Az utóbbi része egy 4 kilométer hosszú, 2x1 forgalmi sávos út is.

A felhívás aláhúzza viszont, hogy Pilisborosjenőn az M0-s elméleti környezetében családi házas és ipari beépítés kezdődött, ezért az alagútépítéskor erre figyelemmel kell lenni, elsősorban a rezgésvédelem terén.

Ajánlatot az tehet, akinek az elmúlt három lezárt üzleti évben közúti infrastruktúrafejlesztéshez kapcsolódó tervezési feladatokból legalább nettó 1,5 milliárd forint árbevétele származott.

Az értékelésnél 50-50 súlyszámmal szerepel az ár és a minőség.

A kivitelezés kilométerenként 40 milliárd forintba kerülhet.

Címlapról ajánljuk

A csehek és a sorkatonaság, érdekes felmérés készült

A csehek 53 százaléka egyetért az adminisztratív katonai nyilvántartás esetleges bevezetésével, míg egyharmaduk ellenzi azt – derül ki az NMS ügynökségnek a Cseh Rádió számára készített felméréséből. Az adminisztratív nyilvántartás a 18 és 60 év közötti cseh állampolgárokat érintené, akikre a hadkötelezettség vonatkozik.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.22. hétfő, 18:00
Vecsei Miklós
felzárkóztatásért felelős miniszterelnöki biztos, a Magyar Máltai Szeretetszolgálat alelnöke
Napi kilenc kamion sajtot adnak fel exportra – így erősíti piaci pozícióit a Kőröstej

Napi kilenc kamion sajtot adnak fel exportra – így erősíti piaci pozícióit a Kőröstej

Orvosból lett sajtexportőr, majd a hazai tejipar egyik legfontosabb szereplője: Riad Naboulsi története egyszerre szól vállalkozói bátorságról, pénzügyi fegyelemről, és arról, hogyan lehet magyar tejből világszinten is jegyzett márkákat építeni. A Kőröstej ma már négy üzemben mintegy 500 ezer liter tejet dolgoz fel naponta, több mint 65 országba szállít, és exportteljesítménye önmagában a teljes magyar kivitel egy ezrelékét adja. A növekedés ugyanakkor komoly forgótőke- és beruházásigénnyel jár, amit a vállalat hosszú ideje szoros banki partnerséggel kezel. Boros Zoltán, az MBH Bank Agrár- és Élelmiszeripari Üzletágának nagyvállalati ügyfelekért felelős igazgatója szerint a Kőröstej sikerének kulcsa az erős exportorientáció, a magas hozzáadott értékű sajtkínálat és a fegyelmezett költséggazdálkodás – ezekre a pillérekre épül az a fejlesztési pálya, amelynek következő állomásai már most körvonalazódnak.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×