Infostart.hu
eur:
387.52
usd:
330.68
bux:
109547.02
2025. december 19. péntek Viola
Nyitókép: Magyar Közút/YouTube

Egyre sűrűbben csapnak le a magyar autópályák rémei

Csak a szerencsén múlt, hogy eddig nem történt súlyos tragédia a forgalommal szemben autózók miatt.

Hetente fordul már elő, hogy forgalommal szemben hajtanak fel valamelyik autópályára, ahol gyakran 10-30 kilométert is megtesznek. Eddig csak a vakszerencsén múlott, hogy még nem történt tömeges katasztrófa – írja a Magyar Nemzet.

A napilap felidézi, hogy az M30-as október végén átadott új, 60 kilométeres szakaszán már az első hétvégén több hajmeresztő eset. Egy 82 éves hölgy először szabályosan haladt a pályán, majd meggondolta magát és megfordult, utána nagy sebességgel a forgalommal szemben vezetett összesen 28 kilométert. Még aznap egy 59 éves encsi nő szintén a forgalommal szemben közlekedett, ráadásul kétszer is megfordult a pályán, mire sikerült lehajtania. A rendőrség szakemberei mindkét esetben előállították a sofőröket, vezetői engedélyük bevonásáról is intézkedtek.

A közútkezelő a térségben élőket kéri, hogy ne megszokásból vezessenek, figyeljék az előjelzéseket, a gyorsforgalmi utakhoz kapcsolódóan kék hátterű táblákon jelzik a szakemberek az útirányokat, településeket. Érdemes az autósoknak folyamatosan frissíteniük a navigációs eszközeiket, és mindig a legfrissebb térképszolgáltatásokat használniuk, ugyanis az is rendszeresen előforduló probléma, hogy a régi szoftverek nem ismerik fel az új pályaszakaszokat és nem megfelelő utasításokat adnak a közlekedőknek, mint például, hogy forduljanak meg.

Egy biztos: hogy ha egy sofőrnek, miután felhajtott a pályára, a jobb oldalára esik az elválasztósáv, akkor garantált, hogy eltévedt, és a forgalommal szemben halad. Ilyen esetben amilyen gyorsan csak teheti, húzódjon le, és hívjon segítséget.

Mint az Infostart megírta, az ORFK a Magyar Közúttal közösen három évre visszamenően közel száz ilyen esetet elemzett, és teljes bizonyossággal csak az derült ki, hogy az esetek nem tipizálhatók sem utak, sem csomópontok szerint. Ugyanígy a sofőrök tekintetében sem az életkor, sem az állampolgárság vagy lakhely nem tekinthető mérvadónak. Ezzel szemben minden esetben felvetődik a sofőr figyelmetlensége, gondatlansága, és, hogy kevés kivételtől eltekintve az első hibát sokan újabb és újabb hibákkal tetézik. Például, hogy megpróbálnak megfordulni, gyorsítanak, hogy mielőbb elérjék a kihajtót.

Címlapról ajánljuk
Magyarics Tamás: nagy tankerhajóként fordul az Egyesült Államok az új nemzetbiztonsági stratégiával

Magyarics Tamás: nagy tankerhajóként fordul az Egyesült Államok az új nemzetbiztonsági stratégiával

A nyugati félteke védelme nagyobb hangsúlyt kapott az Egyesült Államok nemzetbiztonsági stratégiájában, mint korábban – erről is részletesen beszélt az InfoRádió Aréna című műsorában Magyarics Tamás külpolitikai szakértő, az Eötvös Loránd Tudományegyetem emeritus professzora. Sorra vette Washington terveit a nagy óceáni átjáróknál, megvilágította a Kínát, Grönlandot, Venezuelát érintő amerikai célok hátterét.

Gazdatüntetés Brüsszelben: borult az eredeti akciózási terv, útlezárások jönnek az EU-csúcs helyszínén

Európai egység alakult ki a gazdatársadalomban a mostani brüsszeli tiltakozást illető két ügyben: senki nem szeretne nagy mennyiségű, ellenőrizetlen dél-amerikai élelmiszer ellen küzdeni a piacért, illetve a green dealből adódó átállás anyagi terheit sem vállalnák a jelenlegi formájában. A tüntetés eredeti programját borították az éjszakai akciózások, amelyek jelenleg ott zajlanak, ahol a zárolt orosz vagyont Brüsszelben őrzik. Helyszíni tudósítás.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.19. péntek, 18:00
Gálik Zoltán
a Budapesti Corvinus Egyetem docense
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×