A megújult Határ úti állomáson tartott ünnepségen Karácsony Gergely főpolgármester azt mondta, a jövő, a középső szakasz felújítása még sok kérdést felvet, de fontos lépés történt annak érdekében, hogy a 3-as metró igazi, 21. századi szolgáltatása legyen "minden budapestinek és minden itt járónak". Elmondta: személyesen hívta meg a kormány képviselőit és elődjét, Tarlós Istvánt a rendezvényre. A volt főpolgármester vidéki útja miatt nem tudott jelen lenni, de köszönetét fejezte ki és örömét, hogy a beruházás egy fontos szakaszát át tudják adni – tette hozzá.
Karácsony Gergely megköszönte a felújítás finanszírozását az Európai Uniónak és a kormánynak. Megköszönte a tervezők, a kivitelezők munkáját, a budapestieknek pedig a türelmet.
A déli szakasz felújítása 2019 tavaszán kezdődött, és nehezítette a munkálatokat, hogy azbesztet találtak az állomásokon, valamint a koronavírus-járvány közepette kellett megszervezni a szállításokat. Ennek ellenére a tervbe vett munkák határidőre befejeződtek – mondta az átadáson Bolla Tibor, a BKV Zrt. vezérigazgatója.
A felújított szakaszon csütörtök délután 17 órától utazhatnak az utasok. Az 3-as metró november 6-áig a teljes vonalon közlekedik Újpest-központtól Kőbánya-Kispestig, a középső szakaszon korábban lezárt állomásokon (Arany János utca, Ferenciek tere, Corvin-negyed és Semmelweis Klinikák) azonban a továbbiakban sem áll meg.
A felújítás során a Népliget, az Ecseri út, a Pöttyös utca és a Határ út állomás letisztult és modern látványvilágot kapott, a megállók kényelmesebbek lettek.
- A négy állomáson 7200 négyzetméter új falburkolat készült, és 6700 négyzetméter járófelület újult meg.
- Teljesen megújult az állomások utasforgalmi tere,
- egységes utastájékoztató rendszert építettek ki,
- a korszerű világítást 1563 új ledes világítótest biztosítja, és
- 364 új hangszóró kapott helyet.
- Az állomások utastereibe az utasbiztonság növelése érdekében 225 kamerát építettek be.
- Az állomásokon a legújabb előírásoknak megfelelő tűzvédelmi rendszer, valamint korszerű szellőző-, hő- és füstelvezető rendszerek létesültek.
- Az utasterek mellett megújultak az üzemi területek is. Az elektromos berendezések ellátását biztosító új erősáramú kábelek hossza eléri a 355 kilométert.
A rekonstrukció részeként újraépítették a vasúti pályát, edzett fejű síneket építettek be, a korábbinál sűrűbb lekötésekkel, ezért az új pálya tartósabban elviseli az igénybevételt, és csökkennek a járművek által keltett zajok és rezgések is. 5,7 kilométer hosszon cseréltek vágányt, 26 kitérőt építettek át.
A déli szakasz korszerűsítése 2021 végéig a teljes körű akadálymentesítés megvalósításával folytatódik: a Határ út és a Népliget állomáson már beépítették a felvonókat, a Pöttyös utcain és az Ecseri útin pedig zajlanak az előkészítő munkálatok.
Hamarosan a 3-as metróvonal középső szakaszán folytatódnak a rekonstrukciós munkák.