A piacvezető magyar árufuvarozó társaság logisztikai feladataira optimalizált járművet a világ legnagyobb vasútijármű-gyártó vállalata, a CRRC Zhuzhou Locomotive Co. Ltd. mérnökei tervezték, a gyártás a Hunan tartományban lévő üzemben történik – írja a Rail Cargo Hungaria közleménye alapján az iho.hu.
A CRRC ZELC a Rail Cargo Hungaria által megadott paraméterek szerint fejleszti ki az árufuvarozási tevékenységet kiszolgáló villany-hibrid üzemű, nulla emissziós tolató- és nagyteljesítményű vontatómozdonyokat. Az új járművekkel a közlemény szerint az RCH úttörő lépést tesz Európában a vasúti árufuvarozás jövőjének fenntartható biztosítása érdekében.
Egyelőre két-két jármű készül, de ha a gépek teljesítik a társaság elvárásait, további húsz-húsz mozdony gyártására is lehetőség lesz.
Az új mozdony a hibrid technológiának köszönhetően alkalmas lesz kiszolgálás elvégzésére felsővezetékkel nem rendelkező pályaszakaszokon, ipar- vagy rakodóvágányokon.
- A négytengelyes vontatómozdony névleges teljesítménye 5600 kilowatt,
- tömege közel kilencven tonna,
- az elinduláskor háromszáz kilonewtont ad le, és
- akár százhúsz kilométer per órás sebességgel vontathat majd szerelvényeket.
A Rail Cargo Hungaria a tolatómozdonyokkal Magyarországon lát majd el feladatokat, a vontatókat pedig Magyarországon kívül várhatóan Horvátországban, Szerbiában, Romániában, Macedóniában, Görögországban, valamint Bulgáriában fogja közlekedtetni.