INFORÁDIÓ 
2020. május 28. csütörtök
Csanád, Emil

budapest

sebességkorlátozás

kovács kázmér

Kovács Kázmér: elhibázott a budapesti sebességkorlátozás terve

Kovács Kázmér: elhibázott a budapesti sebességkorlátozás terve

A halálos kimenetelű balesetek száma nem fog csökkenni a fővárosi utakon attól, hogy lejjebb viszik a sebességhatárokat – vélekedik a Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke.

Radikálisan átalakítaná a budapesti közlekedést az az előterjesztés, amelyet várhatóan szerdán fogad el Karácsony Gergely főpolgármester, miután egyeztetett a fővárosi frakciók vezetőivel. Ennek részeként azt javasolják, hogy a főbb útvonalakon 70 helyett egységesen 50 kilométer/óra legyen a sebességhatár, ezeken kívül egységesen 30 kilométer/óra, illetve lakó-pihenőövezeti szabályok legyenek érvényesek.

"Minden olyan intézkedés, amely a fűnyíróelvet követi, helytelen. Márpedig most is erről van szó" – kommentálta az előterjesztés hírét Kovács Kázmér az InfoRádióban. A Magyar Autóklub jogi bizottságának elnöke arról beszélt, hogy eddig a szakemberek olyan útszakaszokon engedték meg a magasabb sebességet a forgalmi adatok alapján, ahol az út- és a forgalmi viszonyok ezt lehetővé tették, nem volt kereszteződés vagy gyalogos átkelőhely.

"A baleseti statisztika évekre visszamenően azt igazolta, hogy ezeken a helyeken nincs szükség az 50 km/órás korlátozásra" – érvelt az ügyvéd, és hozzátette, noha a mellékútvonalakon a 30 km/órás sebességkorlátozás kisebb jelentőségű, de szerinte ezzel a csökkentéssel ott sem lehet érdemben javítani a baleseti statisztikákon.

Kovács Kázmér arra is felhívta a figyelmet, hogy a sebességtúllépés valóban jelentős szerepet játszik a baleseti okok között, de a legtöbb esetben az úgynevezett relatív sebességtúllépésről van szó, amikor nem a forgalmi, az út- és időjárási viszonyoknak megfelelően választja meg valaki a sebességet, és nem pedig az útszakaszra megengedett legnagyobb sebesség túllépése a fő baleseti ok.

"Ebben a formában ez hibás döntés, és nem fogja igazolni a baleseti statisztika a bevezetés jogosságát"

– mondta Kovács Kázmér. Emellett további érvei is vannak az előterjesztés ellen, amely négy cél elérését tűzi ki célként, a halálos balesetek számának a csökkentését, a légszennyezés csökkentését, a város élhetőségének növelését és a fenntartható közlekedési formák támogatását.

A légszennyezés csökkentéséhez azonban a haszonjárműveken kellene kezdeni a korlátozást szerinte, illetve fűtési rendszerek korszerűsítésének támogatásával, mert a személygépkocsi-forgalom nem játszik domináns szerepet a légminőség romlásában.

"A sebességcsökkentéstől ráadásul a járműforgalom nem lesz kisebb, sőt a korlátozott sebesség mellett ugyanaz a jármű hosszabb ideig szennyezi majd a levegőt ugyanazon az útszakaszon. Ezért ez a hivatkozás önellentmondónak is tekinthető" – mondta a szakjogász.

Nyitókép: Pixabay

Kapcsolódó hang

Új sebességhatárok Budapesten - Kovács Kázmér
 


A címlapról ajánljuk

INFOSTART
 
INFORÁDIÓ
PARTNEREINK
Sixt    iCom
infostart
AZ INFORÁDIÓ HÍRPORTÁLJA 
 
 

A médiaszolgáltatási tevékenységét a Médiatanács a Magyar Mecenatúra Program keretében támogatja.

NMHH
Az Év Honlapja 2018