eur:
411.18
usd:
392.1
bux:
79551.8
2024. november 25. hétfő Katalin
Nyitókép: Forrás: Pexels.com

Szakértő: az elektromos rollerek szabályozása égetőbb lenne

Az InfoRádiónak nyilatkozó közlekedési szakjogász szerint a korlátozásoknak mindig a forgalmi és baleseti adatokra kell épülniük, az általános, egységesen kiterjesztett szabályozás problémás lehet.

Bár megoszlanak a vélemények arról, hogy az elsőbbségi szabályok megsértése, vagy a sebesség túllépése a legfontosabb baleseti tényező a közlekedésben, hiszen előbbi esetében számtalan előírás létezik, de ha egy KRESZ-szabályszegést emelünk ki, akkor vitathatatlan, hogy az a sebességtúllépés – mondta az InfoRádiónak Borbély Zoltán közlekedési szakjogász, aki abszolút híve annak, hogy a sebességhatárokat be kell tartatni.

Borbély Zoltán szerint az is tény, hogy vannak olyan sebességkorlátozó táblák, amelyeket felül kellene vizsgálni, de ezek esetében a legfontosabb, hogy az a baleseti statisztika függvényében történjen. Magyarán,

ki kell mutatni azt: a sebesség túllépése az adott szakaszokon balesetek okozója tudott lenni.

Ugyanis a 30 és az 50, vagy a 40 és az 50 km/óra közötti korlátozás és a balesetek közötti ok okozati összefüggés, álláspontja szerint, nem minden esetben kimutatható. Tehát az általános sebességhatárcsökkentés igencsak átgondolásra szorulhat, még ha a célok helyesek is.

Az sem mellékes, tette hozzá, hogy kisebb sebesség esetén, kisebb váltófokozaton

a környezetszennyezés is nagyobb.

A sebességkorlátozás nyomán ráadásul több időt tartózkodhatnak a gépjárművezetők a városban, holott esetleg pont az lenne a cél, hogy minél kisebb legyen a forgalom. Hogy biztonságosabbak legyenek a zebrák, a kerékpárutak, mindenképpen helyeselendő, de például a gyalogosok közlekedése az úttesten a KRESZ szerint nagyon korlátozott, emlékeztetett Borbély Zoltán. Így a rájuk tekintettel történő szabályozás még a külvárosban is megfontolandó, hiszen a gyalogosátkelők megközelítési sebessége nem feltétlenül 30 km/óra, hiszen a főszabály, hogy meg kell állni, megadva az elsőbbséget, magyarázta.

A közlekedési szakjogász szerint ezeknél

égetőbb dolog lenne az elektromos rollerek szabályozása,

ugyanis ezek nem tekintendőek járműnek, így az úttesten, a mai szabályok szerint, nem is közlekedhetnének szabályozás hiányában. Az elektromos rollerek pillanatnyilag gurulós sporteszközként, vagy a gyalogosok sorsát osztják a KRESZ szerint – jegyezte meg a szakember, amit szerinte sűrgősen szabályozni kellene, mielőtt még nem kerülne sor súlyosabb, tragikus kimenetelű balesetre.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.25. hétfő, 18:00
Nagy Márton
nemzetgazdasági miniszter
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×