Schanda Tamás, a tárca parlamenti államtitkára elmondta: 1990 óta a negyedére, 2000 óta pedig a felére csökkent a közlekedési balesetek halálos áldozatainak száma, ez a szám az elmúlt években mintegy 600 volt.
A személyi sérüléssel járó baleseteknek csak 10 százaléka elkerülhetetlen, 90 százalékát a járművezetők szabálytalansága, figyelmetlensége okozza - tette hozzá, utalva arra, hogy
a rendőrség a szeptemberben-októberben "drámaian romló közlekedési morál", a szabálytalanságok, közlekedési balesetek számának emelkedése miatt kénytelen volt vörös kódot elrendelni.
2019 szeptemberében 56-an, októberben 71-en vesztették életüket közúti közlekedési balesetben.
A november 19-21-én tartandó tematikus közúti ellenőrzéseken vizsgálják
- a téli gumik állapotát,
- típusazonosságát,
- a téli szélvédőmosó folyadékot,
- az ablaktörlőt,
- a fagyállót,
- a külső világítótesteket és
- a fényvisszaverő mellény meglétét.
Az ellenőrzések célja nem elsősorban a bírságolás, hanem a figyelemfelhívás. Az ellenőrzések mellett tájékoztató füzetekkel is segítik az autósok felkészülését a téli közlekedésre.
Schanda Tamás kitért arra is, hogy a biztonságosabb, komfortosabb utazás érdekében a kormány folyamatosan javítja a közlekedési infrastruktúrát is. A 3200 milliárd forintos keretösszegű útprogram célja, hogy Magyarország bármely pontjáról fél órán belül el lehessen érni egy négysávos utat. 2010-től 2019 végéig több mint 6 ezer kilométernyi út újul meg, a már zajló programok keretében 2020 végéig 280 milliárd forintból 900 útszakasz 2400 kilométeren.
Az államtitkár ugyanakkor hangsúlyozta. hogy a beruházások önmagukban nem elegendőek a balesetek számának csökkentéséhez az is kell, hogy a közlekedők betartsák a szabályokat, figyeljenek egymásra.