„Néhány nagy név hiányzik: nincs itt a Ford, nincs itt a Volvo, nincs itt a Land Rover, Jaguar” – kezdte az értékelést Heckenast László. Az újságíró kiemelte: sok a kínai és európai startup, ami elektromos autót mutat be a rendezvényen. A nagy gyártók távolmaradásával kapcsolatban elmondta: egyrészt nem rukkoltak elő bemutatható új modellekkel, illetve más csatornákon keresztül igyekeznek eljutni a vásárlókhoz.
Az elektromos autók irányába történő lépés egyértelmű a Genfi Világkiállításon, de az is feltűnő, hogy sokkal kevesebb szó esik az önvezető autókról – tájékoztatott Heckenast László. Ebben közre játszhat néhány közismert baleset, illetve az is, hogy az önvezető autókkal a gyárak „maguk alatt vágták a fát”, hiszen minden reklám és PR-anyag arról szól, hogy milyen jó vezetni az adott gépjárművet, ez pedig az önvezető autókra nem jellemző.
Inkább tehát az elektromos autókról volt szó, és köztük olyanokat is bemutattak, melyek
már 500 kilométer megtételére is alkalmasak egy töltéssel.
A kiállításon jelenlévő startupok és nagyvállalatok egyaránt mutattak be versenyautókat, hiszen az elektromos technológiák kimondottan alkalmasak arra, hogy – a nagy nyomatékkal – jelentős gyorsulást produkáljanak.
Sok cég nem csupán autógyárként, hanem mobilitásszolgáltatóként szeretne megjelenni a piacon
– emelte ki az újságíró. Ez részben nyilván PR-fogás, de kétségtelen, hogy a digitalizáció nagyon fontos elem az ilyen vállalkozásoknál, különböző online eszközökkel is szolgálnak a sofőröknek, de út közben telefonon rendelhető
töltőkocsikkal is előrukkolnak majd.
A Skoda egy elektromos kerékpárral - talán inkább robogóval - is megjelent a kiállításon, ami szerintük a „városi életmód egyik fontos közlekedési eszköze lesz”.