Povázsai Pál, a beruházó NIF Zrt. szakembere egy békéscsabai fórumon elmondta: az M44-es Tiszakürt és Kondoros közötti szakaszán a készültségi szint elérte a 70 százalékot. Több helyen már van aszfaltréteg, a műtárgyak építése, kivitelezése is a megfelelő ütemben halad - számolt be a beol.hu.
A leendő Körös-híd már a helyén van, át is lehet rajta menni.
A kiegészítő fejlesztések is haladnak, például a vadak miatt kerítéseket, illetve üzemeltetéshez szükséges létesítményeket szintén építenek, fejlesztik a közútkezelő békéscsabai üzemmérnökségét.
A Kondoros és Békéscsaba közötti szakaszt három részre osztották. A Kondoros felőli részen van már aszfaltburkolat, de főleg földmunkák zajlanak. Povázsai Pál nem lát olyan akadályt, ami miatt csúszhat a beruházás, a teljes szakaszt 2020 végén adnák át a forgalomnak.
A fürjesi csomópont engedélye hamarosan megérkezhet, területeket vásárolnak, és még régészeti munkák is várhatók. A fürjesi út kapcsán elindították a közbeszerzési eljárást, ez lesz a leendő 444-es számú, 2×1 sávos főút, amivel összekötnék a 47-est, a 44-est és az M44-est.
A Lakitelek és Tiszakürt közötti szakasz esetében a kiviteli tervek pontosítása zajlik, itt
látványos munka várható, Tisza-hidat is építenek.
Hamarosan elindulhat bizonyos részek esetében a közbeszerzési eljárás. Lesz majd ideiglenes lehajtó a meglévő 44-esre, amivel megközelíthető Kecskemét térsége.
M47-esről több jogszabály is rendelkezik, és az három szakaszból állna: ilyen a Szeged-Békéscsaba és a Békéscsaba-Berettyóújfalu, valamint a Berettyóújfalu-Debrecen, ami lényegében készen lesz az M35-össel és M4-essel. A tervek szerint egy autópályánál keskenyebb, 20 méter széles, elválasztással rendelkező, 2×2 sávos utat építenének, amin legfeljebb 110 kilométer/órával lehetne közlekedni.