2019. január 1-jével nőtt a fizetős autópályaszakaszok hossza, az eddigi 1356 kilométerről közel 1380 kilométerre.
Több olyan főút és gyorsforgalmi út került a díjköteles szakaszok közé, amelyeket idén adtak át:
- M4 gyorsforgalmi út (M0-Cegléd és Cegléd – Abony közötti szakasz)
- M25 autóút (északi szakasz)
- M35 autópálya (481-es főút – Berettyóújfalu közötti szakasz)
- M4 autópálya (Berettyóújfalu – 47-es főút)
- 471-es főút (Hajdúsámson elkerülő)
- 445-ös főút (M5 és 5-ös főút között)
- A díjköteles szakaszok teljes listája itt olvasható.
Emelkednek a pótdíjak és a pótdíjkülönbözetek összegei - hívta fel a figyelmet a vezess.hu, a portál közölte ezek táblázatait:
Január 1-jével a baleseti adó a biztosítási adóba olvad.
Módosul a pótkocsikkal kapcsolatos szabályozás - írta a napi.hu. A D2 vagy B2 díjkategóriába tartozó járműre 2019 elejétől a pótkocsikra érvényes jogosultságot (U díjkategória) is meg lehet vásárolni (a D2-es vagy B2-es jogosultság mellett). A rendelkezés könnyebbséget jelent az autósoknak, akik a vontatóra megváltott U díjkategóriájú e‑matrica segítségével bármilyen vontatmánnyal közlekedhetnek.
Szintén idén év elejétől a 3,5 tonna össztömeg feletti teherjárművekre érvényes e-útdíj rendszerben 6880 kilométerről 6914 kilométerre emelkedett a díjköteles szakaszok hossza; december 25-tel megszűnt a terelőutak díjmentessége.
További, az e-útdíj rendszert érintő újdonság, hogy szigorodott a gépjárművek környezetvédelmi kategória besorolása. A legkedvezőbb díjszinttel rendelkező A‑kategóriába már csak az EURO 5 vagy az annál magasabb osztályú motorral felszerelt járművek kerülhetnek.