A megfigyelések szerint a tanulók 10-15 százalék tartozik a tehetségígéret kategóriába. "Ha őket megtaláltuk, akkor viszont a fejlesztésre fókuszálunk. Megvannak azok a lehetőségek, módszerek, eszközök, amelyekkel a képességeket maximálisan ki lehet bontakoztatni" - mondta az InfoRádiónak Duró Zsuzsa, a tehetségkereső konferencia szakmai vezetője.
A tehetséggondozásnak Duró szerint fontos "lába" a tanácsadás, mivel a szülők és a pedagógia együttműködése szükséges ezen a területen.
A konferencián az előadásokon, illetve azok mellett is eszközöket ajánlanak a tehetséggondozásra, és ismertetik a legújabb kutatásokat is.
Duró beszámolója szerint a külföldi eszközrepertoárt mostanra már részben megszerezték a magyar szakemberek is, közben viszont úgy érzi,
ezt a tevékenységet ha nem is háttérbe szorítja a jelen iskolája, de parkoltatja.
"Arra hivatkoznak, hogy oly mértékben leterheli őket a felzárkóztatás, hogy talán a tehetséggondozás háttérbe szorul. De tegyük hozzá,
egy osztályközösségben ugyanannyian vannak a leszakadók, mint a kimagaslók"
- hívja fel a figyelmet Duró Zsuzsa.