eur:
408.22
usd:
376.8
bux:
0
2024. november 2. szombat Achilles
Katasztrófa fenyeget a nagykörúton

Katasztrófa fenyeget a nagykörúton

Már most is feszítette a menetrend a nagykörúti villamosvonalon, de a pályahibák miatt további lassulás várható, ez pedig még nagyobb zsúfoltsághoz vezet. Ha elkezdődik a 3-as metró középső szakaszának felújítása, tarthatatlanná válhat a helyzet,

29 helyett 33-34 percre növekedett a nagykörúti 4-es 6-os villamos menetideje - olvasható az Indexen. Kelemen Tamás, a Közlekedő Tömeg egyesület alelnöke az InfoRádió kérdésére elmondta, a körúti villamos több utas szállít, mint a MÁV, mégis kevés szó esik arról, hogy milyen állapotban van az infrastruktúrája. A menetidő 15-20 százalékkal megnőtt, mert számos helyen a 50 helyett csak 20 kilométer/órás sebességgel haladhatnak a villamosok.

"Gyakorlatilag nincs másra idejük már a vezetőknek a végállomásokon, mint hogy átmenjenek az egyik vezetőfülkéből a másikba. Ha tovább romlik a pálya állapota, akkor már erre sem lesz kellő idő. Súlyos késések jönnek, amely már az utasokat is érinti, hiszen nő a zsúfoltság a szerelvényeken" - mondta a legkomolyabb következményről Kelemen Tamás.

További probléma, hogy a rossz minőségű pályán zajosabban közlekedik a villamos, már több lakossági bejelentés is volt, mert nem tudnak aludni sem a környéken lakók az éjszaka is járó villamos zajától. 

A 3-as metró középső szakaszának lezárásakor a 4-6-os lenne az egyik legalkalmasabb pótlóeszköz. Ha a pálya megfelelő állapotban lenne és a villamosok tartanák a menetrendet, akkor kellő kapacitást lehetne biztosítani ahhoz, hogy a buszokkal együtt segítse a metrópótlást. 

"Csak az elmúlt egy évben tíz helyen vezettek be sebességkorlátozást a nagykörúti vonalon, ebből négyet a múlt hónapban. Gyors ütemben romlik a helyzet. A BKV már két előkészítette a pályafelújítási terveket, a főváros pénzt is csoportosított át a Baross utca és az Oktogon közötti szakaszra. Most végre kiírják a közbeszerzést, de ez sem old meg mindent, mert a Corvin-negyed és a Boráros tér közötti szakasz is súlyosan leromlott állapotban van" - mondta az alelnök, és hozzátette, nyílt levélben kérték Tarlós István főpolgármestertől, hogy intézkedjen, hogy minél hamarabb lezáruljanak ezek a közbeszerzések, és utasítsa a BKV-t arra, hogy tervezze meg a további szakaszok felújítását. 

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

Megvan a repülőkhöz a zöld üzemanyag, de nyomós ok miatt nem használják

2022-ben a légi közlekedés a globális szén-dioxid-kibocsátás 2 százalékát tette ki, és a kibocsátás mennyisége az elmúlt évtizedekben gyorsabban nőtt, mint a vasúti, közúti vagy hajózási szektoré. A fenntartható repülés azonban még hosszú mérföldekre van - állapítja meg jelentésében az Oeconomus Gazdaságkutató Alapítvány. Az USA inkább ösztönzőkkel, az EU pedig inkább szabályozásokkal próbálja előmozdítani az átállást.

Friss felmérés mutatja, mit gondolnak a németek az amerikai elnökválasztás kimeneteléről

A Demokrata Párt elnökjelöltjének, Kamala Harrisnak drukkol a németek túlnyomó többsége, de valamelyest csökkent azoknak az aránya, akik tényleges győzelmében hisznek. Erről tanúskodik a ZDF közszolgálati televízió legfrissebb felmérése, immár kevesebb mint egy héttel az amerikai elnökválasztás előtt. Ami a magas rangú politikusokat illeti, ők ügyelnek arra, hogy a nyilvánosság előtt egyértelműen ne foglaljanak állást, a kormánykoalíció pártjai és az ellenzéki konzervatív CDU/CSU vezetőinek nyilatkozataiból ugyanakkor kitűnt, hogy Harris hívei.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.11.04. hétfő, 18:00
Böcskei Balázs politológus, az IDEA Intézet stratégiai igazgatója
Mráz Ágoston Sámuel a Nézőpont Intézet igazgatója
EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×