eur:
393.73
usd:
365.34
bux:
0
2024. március 29. péntek Auguszta
Élesítették a magyar autósokat büntető szuperfegyvert

Élesítették a magyar autósokat büntető szuperfegyvert

Mától küldhet figyelmeztetést a Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer a szabálysértő fuvarozóknak, miután 2017. szeptember 19-ével elindul annak objektív felelősség elve alapján funkcionáló automatikus üzemmódja.

A túlsúlyos tehergépkocsik fokozott baleseti kockázatot hordoznak (pl. a megnövekedett fékút, a rosszabb kormányozhatóság miatt), és felgyorsítják a közutak amortizációját. A szabályszegő fuvarozók jogtalan versenyelőnyre tesznek szert a jogkövető vállalkozásokkal szemben. A hagyományos módszerekkel (szúrópróbaszerű kiterelés utáni mobileszközös mérésekkel) e káros gyakorlat nem szorítható vissza az elvárható hatékonysággal - olvasható a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közleményében.

A Nemzeti Tengelysúlymérő Rendszer (TSM) célja, hogy a korábbi eljáráshoz képest sokkal eredményesebben segítsen kiszűrni a forgalomból a túlsúllyal közlekedő teherautókat. A 89 mérési ponton telepített, útba süllyesztett érzékelők az elhaladó járművek tengelyterhelését és össztömegét mozgás közben képesek meghatározni.

A TSM előszűrő funkcionalitással 2017. március 31. óta működik. Így már nem találomra, hanem mért adatok alapján terelhetik ki a közúti ellenőrök a forgalomból a túlsúlyos teherautókat. 2017. szeptember 19-én elindul a rendszernek a bírságolást a jármű megállítása nélkül is lehetővé tévő, az objektív felelősség elve alapján működő ága. A TSM automatikusan mér, a következő hónapokban azonban még nem bírsághatározatot, hanem csak figyelmeztetést küld az üzembentartóknak.

A kiépített mérőállomások a hitelesítés előrehaladásának ütemében, az év végéig fokozatosan kapcsolódnak be a rendszerbe. Az objektív bírságolás kezdetének későbbiekben meghatározandó időpontjáról a felkészülési időszak gyakorlati működési tapasztalatai alapján születhet döntés.

A rendszer bevezetése nem keletkeztet újabb kötelezettséget az érintett vállalkozások számára, miközben hathatósan segíti elő a korábban is elvárt jogszabályi követelmények érvényesülését. Az ellenőrzési hatékonyság a korábbi 2 százalékról 50 százalék fölé nő, ami idővel a jogkövető magatartás általánossá válásához vezethet. A TSM működésével így csökken a balesetek száma és kimenetelének súlyossága, lelassul az utak állapotromlása, jelentősen javul a szabályokat betartó fuvarozók versenyhelyzete.

Címlapról ajánljuk
„Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről

„Ne bántsuk már tanulással a gyereket” – pszichológus a tavaszi szünetről

Játék a szabadban, sok mozgás, esténként társasjáték, ébredés csörgőóra nélkül, nyugodt reggelik és lazább időbeosztás – ezt javasolja a szülőknek a tavaszi szünet idejére a gyermekpszichológus. Gyarmati Éva szerint a tananyag pótlásának nem ez az ideje, a tankönyvek csak a szünet utolsó délutánján kerüljenek elő.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2024.04.02. kedd, 18:00
Káel Csaba
a MÜPA vezérigazgatója, filmügyi kormánybiztos
Letarolta Magyarországot a Temu, és nincs ki megállítsa

Letarolta Magyarországot a Temu, és nincs ki megállítsa

Nem sok magyar internetező lehet már, aki ne hallott volna a Temuról, a kínai webshopról, amely pár hónapja robbant be a hazai e-kereskedelmi piacra és mostanra az egyik legnagyobb szereplővé vált. Az agresszív terjeszkedés és a szürreálisan alacsony árak komoly felzúdulást idéztek elő az online kiskereskedelmi szegmensben, akkorát, hogy már a Gazdasági Versenyhivatal is vizsgálódik a cégnél. De vajon hogy képes fennmaradni a Temu anyacége, mikor nagy valószínűséggel minden – egyelőre ingyenes – szállításon pénzt veszít, mekkora lehet a részesedése itthon, és mi lesz az áfával, amit a vásárlásaink után kell befizetniük a magyar államkasszába. Ezeknek jártunk utána a Portfolio Checklist különkiadásában.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×