Infostart.hu
eur:
388.73
usd:
331.05
bux:
108783.37
2025. december 18. csütörtök Auguszta
Újabb részletek az új budapesti Duna-hídról

Újabb részletek az új budapesti Duna-hídról

A Galvani út vonalában és a Csepel-sziget északi részén tervezett új fővárosi Duna-híd tehermentesítheti a belvárosi átkelőket - mondta az InfoRádiónak Budapest korábbi főépítésze. Schneller István szerint egy híd megépítése mellett jelentős költsége lehet az oda vezető úthálózatnak is.

Múlt pénteken jelentette be a Kiemelt Kormányzati Beruházások Központja, hogy új híd épül Budapesten, amelynek már megjelent a nemzetközi, meghívásos tervpályázata. A híd Észak-Csepelen keresztül köti össze a Galvani út vonalában Dél-Budát, az M1/M7 bevezető szakaszát Dél-Pesttel, a Jászberényi útig.

Schneller István urbanista szerint evidens, déli Duna-híd épül, hiszen legutóbb a Megyeri híddal a fővárosi északi részén közlekedőknek segítettek.

Két fejlesztési terv létezett délen, a Galvani út mellett a Budafokot Csepellel összekötő útvonalon épülhetne híd. Előbbi mellett szól, hogy

  • olyan területeket értékel fel, amelyek a főváros távlati fejlesztési terveiben benne vannak,
  • tehermentesíti a belvárosi hidakat, hiszen ezt könnyebb egy a városközponthoz közeli híddal elérni – vélekedett a főváros korábbi főépítésze.

Utóbbi előnye lehetne, hogy a már meglévő budafoki városközpont és csepeli városközpont között teremtene kapcsolatot.

Ez a híd Budapest déli kapuja lehet, ha jól sikerül – emelte ki.

A híd kétszer háromsávos lesz, de Schneller István szerint hasznos lenne, ha villamos is közlekedne rajta.

A hivatalos tájékoztatás szerint az átkelő kiépülésével naponta 42 ezer gépjárművel csökken a belvárosi hidak, illetve napi 8 ezer autóval az Üllői út forgalma.

Az urbanista szerint a híd építését 5-6 éves előkészítés előzi meg. A város történelméből az látszik, hogy 20-25 évente épülhet új híd – tette hozzá.

Schneller István arról is beszélt, hogy komoly költségekkel kell számolni. Emlékeztetett arra, hogy a Lágymányosi híd esetében a hídszerkezet csak az összeg felét jelentette.

KAPCSOLÓDÓ HANG
Címlapról ajánljuk
Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Alig várták, mégis felemás lett a nagy autós engedmény német fogadtatása

Az európai, és ezen belül a német autóipar válsága kényszerítette végül az Európai Uniót, hogy módosítsa három évvel ezelőtt hozott határozatát a belső égésű motorok, azaz a benzines és a dízel meghajtású új autók 2035-től tervezett tilalmáról. Az erről szóló, egyelőre még európai parlamenti és tagállami jóváhagyásra váró javaslat Németországban máris vitát váltott ki.

Orbán Viktor: az EU nagyon veszélyes ösvényre lépett

Orbán Viktor miniszterelnök szerint az Európai Unió nagyon veszélyes ösvényre lépett azzal, hogy megkerülte az egyhangúságot a befagyasztott orosz vagyonról szóló, eddig félévente egyhangú döntést igénylő határozatoknál.
VIDEÓ
inforadio
ARÉNA
2025.12.18. csütörtök, 18:00
Lehel László
a Magyar Ökumenikus Segélyszervezet elnök-igazgatója
Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Csúnya lett a vége: nagyot esett a Nasdaq

Ázsiában többnyire emelkedtek a tőzsdék ma reggel, az európai piacokat azonban iránykeresés jellemezte napközben, az amerikai indexek pedig lefordultak délután a technológiai papírok vezetésével. A magyar tőzsde a lemaradók között volt, az OTP és a Richter húzta le a BUX-ot. Mindeközben emelkedik az olajár, miután Donald Trump elrendelte a Venezuelába érkező vagy onnan induló szankcionált olajszállító tartályhajók teljeskörű blokádját, ami új geopolitikai feszültségeket keltett a keresletet övező aggodalmak mellett.

EZT OLVASTA MÁR?
×
×
×
×
×