Az Egységes Közlekedési Szakszervezet csupán a már novemberben jelzett eredeti követelését, az idei évre kért 15+5 százalékot tartja fenn, míg a többi szakszervezet a három év alatt 30 százalékos béremelés mellett állt ki, amelyből az idei évre 13 százalék jut.
"Az a probléma, hogy ha a BKV vezetésének jelenlegi egyetlen forintja sincsen bérfejlesztésre, akkor a vezérigazgató úr miért beszél 34 milliárdról, hiszen
elég lenne az idei évben 10 milliárd forint is,
amiből meg lehet oldani a 15+5 százalékos emelést" - mondta az InfoRádiónak Nemes Gábor.
Az EKSz már korábban jelezte, ha egységes sztrájk lesz, akkor beáll a sorba. A szakszervezet elnöke úgy látja, a béremelés ügyében tavaly
november 15. óta semmilyen érdemi előrelépést nem történt.
"Lesznek egyeztetések még a héten is, de értetlenül állunk az előtt, hogy miért nem teremti elő a tulajdonos a megfelelő forrásokat hosszú hónapok óta" - mondta Nemes Gábor, és jelezte, ha nem ad a BKV megfelelő ajánlatot, akkor április 18-tól sztrájk lesz. Egyelőre az elégséges szolgáltatástól zajlanak a tárgyalások, és szerinte még kérdéses, hogy sikerül-e megállapodni. Nemes Gábor óvatosságra intett, mert mint mondta, a szakszervezet felelőssége, hogy jogszerűtlen sztrájkba ne vigye bele a dolgozókat.
A főpolgármesterrel egyeztettek a szakszervezetek
Tarlós István főpolgármester egyeztetésre hívta a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnökét és a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetségének (BKSZSZ) elnökét a BKV Zrt. bértárgyalásaival, a meghirdetett BKV-sztrájkkal kapcsolatban.
Gulyás Attila, a VTDSZSZ elnöke a keddi egyeztetésről beszámolva az MTI-nek elmondta: tájékoztatták a főpolgármestert a BKV-nál kialakult helyzetről. Tudatták, hogy "ha nem teljesülnek követeléseik, nemcsak a meghirdetett sztrájkkal kell számolni, hanem azzal, hogy nem lesz megfelelő mennyiségű munkavállaló a napi üzemeltetés biztosításához". A sofőrhiány miatt járatok kimaradásával, a karbantartó személyzet hiánya miatt komplett kötöttpályás vonalak üzemzavaraival, leállásaival kell számolni, mert a munkáltató nem tud az utcáról új dolgozókat felvenni a jelenleg is tíz százalékot meghaladó magas fluktuáció pótlására. Ez a BKV munkavállalónak nyolcvan százalékát képviselő két szakszervezeti szövetség szerint rövid távon a fővárosi tömegközlekedés összeomlásához vezethet.
Gulyás Attila tájékoztatása szerint Tarlós István főpolgármester nem vitatta a béremelési igény jogosságát, ugyanakkor elmondta, hogy a főváros költségvetéséből a szükséges fedezet töredékét sem tudja biztosítani. A főpolgármester arról tájékoztatta - mondta Gulyás Attila -, hogy kedd délután találkozik Orbán Viktor miniszterelnökkel a fővárosi tulajdonban lévő cégek béremeléséhez "szükséges forrás megszerzése érdekében".
Ha máskor is tudni szeretne hasonló hírekről, vagy elmondaná a véleményét, lájkolja az InfoRádió Facebook-oldalát!